Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoeks­projecten

XRxNursing

Het onderzoek XRxNursing richt zich op het verkennen van de mogelijkheden van Extended Reality-technologieën (XR) als potentieel instrument om de link tussen kennis en vaardigheden te versterken bij verpleegkundigen.                                                                

Care4XR

Tijdens SIOPA (Smart Immersive Occupational Performance Assessment) worden virtual reality-applicaties ontwikkeld voor personen met een niet-aangeboren hersenletsel en visuele moeilijkheden.                                                                                          

SPACE 2

Zijn AI-modellen in staat om realistische conversaties te voeren met mensen en complexe taken uit te voeren (zich gedragen als persona, bv cliënt bij psycholoog)? En hoe kunnen we de generatie AI-tools combineren om een geloofwaardige embodied conversational agent te creëren?    

WoordSmid

Het project WoordSmid gaat op zoek naar oplossingen voor het dalende leesplezier en tanende leesvaardigheid binnen én buiten het onderwijs. In dit praktijkwetenschappelijk onderzoek bundelen de Mind- and Makerspace (MaM) en onderzoeksgroep School of Education hun krachten.       

PACT4SW

Maatschappelijke en medische vooruitgang liedt tot een verhoogde levensverwachting en gepaste zorg in de laatste levensfase. Een antwoord hierop is palliatieve zorg. Dit project staat voor 'upskilling' sociaal werken voor palliatieve zorg.                                         

I-READ IN VET

Begrijpend lezen is een belangrijke vaardigheid voor leerlingen. Het belangrijkste doel van het project is het vergroten van de leesvaardigheid en het leesplezier van leerlingen in beroepsgeoriënteerde opleidingen.

Lerend Netwerk XR

In Vlaanderen is heel wat expertise over de implementatie van XR in het onderwijs. Het is belangrijk om die kennis optimaal te benutten. Daarom werd dit Lerend Netwerk in het leven geroepen. 

EdHubAI

Dit onderzoek bewandelt twee sporen die gerelateerd zijn aan Artificiële Intelligentie (AI): het interpreteren van resultaten om zo leerlingen beter/individueler te begeleiden én het onderzoeken van welke AI-toepassingen interessant kunnen zijn voor het onderwijs.                

EnergAI

Bedrijven beseffen dat een verdere digitalisering nodig is om te blijven innoveren, groeien en hun processen efficiënter te maken. Vanuit bedrijven groeit wel de vraag over hoe ze ondersteund kunnen worden in de energietransitie, zonder dat dit grote kosten meebrengt.            

EscapePZ

We werken samen met referentieverpleegkundigen palliatieve zorg om escape games te ontwikkelen die later vrij beschikbaar worden gesteld in de sector. De games vormen een innovatieve manier om te interageren, probleemoplossend vermogen te testen en uitdagingen aan te gaan.