BRIDGES by MENTORS onderzoekt welke voorwaarden nodig zijn om studenten van hogeronderwijsinstellingen te motiveren en te mentoren om contact te leggen met studenten uit andere landen.
PROMISED is een innovatief onderzoeksproject dat middelbare schooldocenten helpt om de ontwikkeling van wetenschappelijke, digitale, groene en taalkundige competenties in een tweede taal op een inclusieve en geïntegreerde manier aan te pakken.
Bouw van een digitaal zorgpad voor beroertepatiënten, waarin zorg, leefstijl en mentale ondersteuning in 1 traject op afstand gecombineerd worden.
Educatie voor Duurzame Ontwikkeling (EDO) als hefboom voor het onderwijs van de toekomst. Hoe kunnen lerarenopleiders Educatie voor Duurzame Ontwikkeling (EDO) integreren binnen de eigen onderwijspraktijk om vorm te geven aan onderwijs met impact?
Tijdens dit project wordt een online leerplatform ontwikkeld waar kan worden gewerkt aan de onderwijsdoelen op het vlak van digitale competenties.
Het verkennende PWO-project heeft geleid tot belangrijke inzichten over het potentieel van de Vital Brains App. Dit project streeft ernaar met een afgewerkt product het werkveld te ondersteunen en mensen sneller te kunnen oriënteren naar gespecialiseerde hulpverlening.
In dit project wordt het prototype van de VR- training (ontwikkeld in de PWO SPRINT EDU XR) geoptimaliseerd en uitgebreid. Deze VR-training is gericht op leerlingen uit het secundair onderwijs (arbeidsmarktfinaliteit) die leren werken met complexe houtbewerkingsmachines.
September 2022 betekende de start van het praktijkgericht onderzoek 'Kapitein Werkgeluk', met focus op het bevorderen van Werkgeluk bij (startende) leerkrachten en scholen secundair onderwijs.
Do you want a taco? Versterk je krachtige taalleeromgeving op school.
De coronacrisis heeft duidelijk gemaakt dat digitale communicatiemiddelen - al dan niet in combinatie met face-to-face-contact - een meerwaarde kunnen hebben voor iedereen in contact met dienst-, hulp- en zorgverleners.