Vlaamse kmo's zijn op vandaag al overtuigd van de waarde van data. Dit project toont hen de best practices om er matuurder mee om te gaan.
Het algemeen doel van het AI-PathFinder project is om te onderzoeken hoe de Vlaamse voedingsbedrijven moeten worden ondersteund om hun AI-strategie uit te werken en zo de AI-adoptie kunnen versnellen.
EDIH DIGITALIS biedt ondersteuning aan lokale bedrijven op het vlak van AI, digitalisatie van de industrie en cybersecurity.
Bedrijven beseffen dat een verdere digitalisering nodig is om te blijven innoveren, groeien en hun processen efficiënter te maken. Vanuit bedrijven groeit wel de vraag over hoe ze ondersteund kunnen worden in de energietransitie, zonder dat dit grote kosten meebrengt.
De hoofdfocus van dit project is het creëren van meer algemeen bewustzijn binnen de Vlaamse industrie en logistiek over de reële risico’s op het vlak van cyberveiligheid en vervolgens deze doelgroep activeren om hun cyberveiligheidscapaciteit te verhogen.
De opzet van het onderzoek Digital Coach richt zich op het ontwikkelen van een open methodiek voor personal trainers en gezondheidscoaches om hun eigen digitaal platform op maat te kunnen samenstellen met behulp van no-code tools en bestaande platformen. De opkomst van no
Het doel van ERGO XR is het ontwikkelen van een Mixed Reality-app waarmee leerlingen op een correcte en wetenschappelijk onderbouwde manier technieken leren om te tillen en heffen. De oefeningen zijn relevant voor de opleidingen hout, bouw, elektriciteit, mechanica en zorg.
Het doel van ERGO XR 2 is het ontwikkelen van een Mixed Reality-app waarmee leerlingen op een correcte en wetenschappelijk onderbouwde manier technieken leren om te tillen en heffen. De oefeningen zijn relevant voor de opleidingen hout, bouw, elektriciteit, mechanica en zorg.
Tijdens dit project wordt een online leerplatform ontwikkeld waar kan worden gewerkt aan de onderwijsdoelen op het vlak van digitale competenties.
September 2022 betekende de start van het praktijkgericht onderzoek 'Kapitein Werkgeluk', met focus op het bevorderen van Werkgeluk bij (startende) leerkrachten en scholen secundair onderwijs.