Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoeks­projecten

Cico-Hub 2

Zuidwest-Vlaanderen staat bekend als de productieregio in België. Een op de drie productiebedrijven in ons land bevindt zich in de regio en bij velen is er de dwingende vraag om te evolueren naar een industrie die duurzamer omgaat met materialen en grondstoffen.                  

LORECO

LoREco wil de economie weer dichter bij de mensen brengen. Wij geloven dat de grote technologische, maatschappelijke en ecologische uitdagingen van de toekomst slechts kunnen worden aangepakt door in te grijpen op de fundamenten.                                                   

EntrepeneurUganda

Er is een hoge werkloosheidsgraad bij jongeren in Oeganda (83%, UBOS 2018). Tijdens dit onderzoek wordt bekeken hoe MUST (Mbarara University of Science and Technology) worden versterkt op het vlak van innovatie, technologie en ondernemerschap.                                     

Start@K4

Start@K4 is het vervolgproject van Start@K3 dat als doelstelling heeft het ondersteunen en promoten van jong ondernemerschap in Kortrijk.                                                                                                                                               

Unlock Digital

In Unlocking Digital Potential wordt nagegaan hoe we West-Vlaamse kmo's kunnen begeleiden om hun digitale en technologische transformatie te versnellen.                                                                                                                                

Infopunt Innovatie

Het is een uitdaging om kmo’s mee te krijgen in de digitale transitie. Bedrijven hebben vaak te weinig zicht op welke oplossingen voor hen het nuttigst zijn. Bovendien weten zij veelal niet welke oplossingen met de hogeschool al ontwikkeld en/of getest werden.                    

P5 Uganda

Er is een hoge werkloosheidsgraad bij jongeren in Uganda (83%, UBOS 2018). Dit komt door een grote skills gap en school drop-outs. Er zijn ook heel wat afgestudeerden (bachelors en masters) die geen job vinden door beperkte vaardigheden. De curricula van de universiteiten zijn te