De onderzoeksgroep Secundair Onderwijs wil met dit project een aantal belangrijke didactische en pedagogische principes aanreiken om leraren die (her)starten zonder pedagogische bekwaamheid te ondersteunen. Dit zal de kwaliteit van de onderwijskwaliteit ten goede komen.
Het onderzoek XRxNursing richt zich op het verkennen van de mogelijkheden van Extended Reality-technologieën (XR) als potentieel instrument om de link tussen kennis en vaardigheden te versterken bij verpleegkundigen.
Tijdens dit project wordt een online leerplatform ontwikkeld waar kan worden gewerkt aan de onderwijsdoelen op het vlak van digitale competenties.
In dit project wordt het prototype van de VR- training (ontwikkeld in de PWO SPRINT EDU XR) geoptimaliseerd en uitgebreid. Deze VR-training is gericht op leerlingen uit het secundair onderwijs (arbeidsmarktfinaliteit) die leren werken met complexe houtbewerkingsmachines.
September 2022 betekende de start van het praktijkgericht onderzoek 'Kapitein Werkgeluk', met focus op het bevorderen van Werkgeluk bij (startende) leerkrachten en scholen secundair onderwijs.
Er bestaan al een aantal initiatieven in Afrikaanse landen, maar de echte uitdaging ligt erin om de grootste Afrikaanse bedrijven AI te laten gebruiken voor hun bedrijfsprocessen.
Het DiGaMe project heeft als doel binnen het wiskundeonderwijs op maat gemaakte instructies te bieden, afgestemd op de individuele behoeften van elke student, en tegelijkertijd de betrokkenheid en motivatie te verhogen.
Binnen URBAN XR LAB wordt onderzocht hoe we 14+ jongeren actief kunnen betrekken bij het (her)ontwerpen van ruimtes, met de nadruk op duurzaam ruimtegebruik en het potentieel van Extended Reality (XR) voor visualisatie en simulatie van ontwerpen.
Scholen engageren zich steeds meer voor duurzame initiatieven. Om deze zichtbaar te maken én om een kompas te bieden aan scholen om met de veelheid aan aspecten van duurzaamheid om te gaan, wilt de Noord-Zuid dienst van Brugge hen ondersteunen met het platform SDGeneration.
Met dit project willen we leercultuur en leergoesting creëren in de Westhoek. Howest treedt als kennispartner op in het definiëren van een matrix met LLL-formats en zal samen met Syntra een lerend netwerk van bedrijven vormgeven.