Flexicap wil de collectieve inzichten rond de invoering van de digitale meter ontsluiten en op die manier hedendaagse oplossingen voor de verbruiker creëren om de energiefactuur beter te beheersen.
Voor steden is het een uitdaging om de energiefactuur betaalbaar te houden. Howest helpt de stad Kortrijk hierbij. Vanuit proeftuinen op Kortrijk Weide en Transfo Zwevegem ontwikkelt Smart Technology Energy lab data-architectuur voor slimme sturing van de energiesystemen.
Dit projectvoorstel wil een betaalbare energietransitie mogelijk maken voor laagspanningsklanten in een ruimere omgeving, zoals een wijk.
Bouw van een digitaal zorgpad voor beroertepatiënten, waarin zorg, leefstijl en mentale ondersteuning in 1 traject op afstand gecombineerd worden.
De onderzoeksgroep Secundair Onderwijs wil met dit project een aantal belangrijke didactische en pedagogische principes aanreiken om leraren die (her)starten zonder pedagogische bekwaamheid te ondersteunen. Dit zal de kwaliteit van de onderwijskwaliteit ten goede komen.
Het project WoordSmid gaat op zoek naar oplossingen voor het dalende leesplezier en tanende leesvaardigheid binnen én buiten het onderwijs. In dit praktijkwetenschappelijk onderzoek bundelen de Mind- and Makerspace (MaM) en onderzoeksgroep School of Education hun krachten.
Het onderzoek XRxNursing richt zich op het verkennen van de mogelijkheden van Extended Reality-technologieën (XR) als potentieel instrument om de link tussen kennis en vaardigheden te versterken bij verpleegkundigen.
Tijdens dit project wordt een online leerplatform ontwikkeld waar kan worden gewerkt aan de onderwijsdoelen op het vlak van digitale competenties.
In dit project wordt het prototype van de VR- training (ontwikkeld in de PWO SPRINT EDU XR) geoptimaliseerd en uitgebreid. Deze VR-training is gericht op leerlingen uit het secundair onderwijs (arbeidsmarktfinaliteit) die leren werken met complexe houtbewerkingsmachines.
September 2022 betekende de start van het praktijkgericht onderzoek 'Kapitein Werkgeluk', met focus op het bevorderen van Werkgeluk bij (startende) leerkrachten en scholen secundair onderwijs.