Het TEENie Tiny Houses project zet in op het aantonen dat bouwprofielen een enorm spectrum aan talenten omvatten via een uitdagende, duurzame en geïntegreerde bouw challenge.
Er wordt met een groep 14-plussers aan de slag gegaan om de SDG’s (duurzameontwikkelingsdoelstellingen) in de kijker te zetten via een artistieke-technologische interventie in hun stad/gemeente. In samenwerking met lokale jeugdorganisaties wordt een traject opgezet.
Het doel van ERGO XR is het ontwikkelen van een Mixed Reality-app waarmee leerlingen op een correcte en wetenschappelijk onderbouwde manier technieken leren om te tillen en heffen. De oefeningen zijn relevant voor de opleidingen hout, bouw, elektriciteit, mechanica en zorg.
In dit project wordt onderzocht hoe, aan de hand van nieuwe vaste en mobiele infrastructuur, doorgedreven slim energie- en waterbeheer kan leiden tot water-, elektriciteit- en warmteoptimalisaties bij agro-voedingsbedrijven.
Het doel van ERGO XR 2 is het ontwikkelen van een Mixed Reality-app waarmee leerlingen op een correcte en wetenschappelijk onderbouwde manier technieken leren om te tillen en heffen. De oefeningen zijn relevant voor de opleidingen hout, bouw, elektriciteit, mechanica en zorg.
Blockchain als technologie of eerder als concept is nog vrij jong, maar heeft wereldwijd veel interesse en enthousiasme opgewekt bij burgers, burgerorganisaties, ondernemingen, dienstverleners en overheden.
Slecht 0,3% van de wereldbevolking kan programmeren, terwijl 86% digitale oplossingen consumeert. Dit veroorzaakt een enorme skill gap. Het gebruik van no-code biedt hier een oplossing.
Tijdens het MetaTec Project zal er gefocust worden op metagenoom analyse (studie van al het aanwezige DNA afkomstig uit een bepaald staal) via de recentste nanopore sequencing technologie.
De klinische oogheelkundige praktijk wordt dagelijks geconfronteerd met de beperkingen van de beschikbare visuele assessment en revalidatietools. Oogheelkundigen stoten telkens opnieuw op uitdagingen bij het verkrijgen van betrouwbare resultaten van visustesten bij kinderen.
Dit onderzoek bewandelt twee sporen die gerelateerd zijn aan Artificiële Intelligentie (AI): het interpreteren van resultaten om zo leerlingen beter/individueler te begeleiden én het onderzoeken van welke AI-toepassingen interessant kunnen zijn voor het onderwijs.