![TEENIE TINY HOUSES](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Het TEENie Tiny Houses project zet in op het aantonen dat bouwprofielen een enorm spectrum aan talenten omvatten via een uitdagende, duurzame en geïntegreerde bouw challenge.
![SD GUERILLARTS](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Er wordt met een groep 14-plussers aan de slag gegaan om de SDG’s (duurzameontwikkelingsdoelstellingen) in de kijker te zetten via een artistieke-technologische interventie in hun stad/gemeente. In samenwerking met lokale jeugdorganisaties wordt een traject opgezet.
![ERGO XR](/fs/styles/searchresult/public/onderzoeksprojecten/pz-com-1183-7c8418d0cf8e3f3ed6cecd8db6e547a8.jpg?h=c890a7b7&itok=A5iAL83I)
Het doel van ERGO XR is het ontwikkelen van een Mixed Reality-app waarmee leerlingen op een correcte en wetenschappelijk onderbouwde manier technieken leren om te tillen en heffen. De oefeningen zijn relevant voor de opleidingen hout, bouw, elektriciteit, mechanica en zorg.
![Ergo XR 2](/fs/styles/searchresult/public/onderzoeksprojecten/pz-com-1276-7fb4ca791f1818333ca890711f3e0f79.jpg?h=2c352d20&itok=qKyMptOb)
Het doel van ERGO XR 2 is het ontwikkelen van een Mixed Reality-app waarmee leerlingen op een correcte en wetenschappelijk onderbouwde manier technieken leren om te tillen en heffen. De oefeningen zijn relevant voor de opleidingen hout, bouw, elektriciteit, mechanica en zorg.
![IVART](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
De klinische oogheelkundige praktijk wordt dagelijks geconfronteerd met de beperkingen van de beschikbare visuele assessment en revalidatietools. Oogheelkundigen stoten telkens opnieuw op uitdagingen bij het verkrijgen van betrouwbare resultaten van visustesten bij kinderen.
![EdHubAI](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Dit onderzoek bewandelt twee sporen die gerelateerd zijn aan Artificiële Intelligentie (AI): het interpreteren van resultaten om zo leerlingen beter/individueler te begeleiden én het onderzoeken van welke AI-toepassingen interessant kunnen zijn voor het onderwijs.