“The best is YET to come” bouwt verder op het onderzoeksproject YET (Youth Environment & engagement Tool) dat in opdracht van de Vlaamse Gemeenschap, Departement Omgeving werd uitgevoerd en paste in de subsidie-oproep “Samen verbeelden we ruimte”.
Het project Brugge Beweegt is een structurele samenwerking tussen Howest en Stad Brugge om studenten in te zetten om alle Bruggelingen aan te zetten tot bewegen. Brugge Beweegt is een dienstverleningsproject waar initiatieven rond beweging, gezondheid en sport ingekleurd worden d
Praktijkonderzoek naar hoe de inrichting van de fysieke en sociale omgeving, mensen aanspoort tot meer sporten en bewegen.
Inspiratie voor en begeleiding van overheden en organisaties die willen bouwen aan een leefbare (stads)omgeving.
De logistieke sector heeft hooggekwalificeerde profielen nodig. Deze bestaan nog niet, waardoor de bedrijven nieuwe medewerkers eerst moeten opleiden, wat veel tijd en geld kost. Dit Erasmus+ project beoogt de ontwikkeling van een leerprogramma dat Europese studenten voorbereidt
De onderzoekgroep Vital Cities zal in samenwerking met de onderzoekers van het Howest Sizing Servers Lab (MCT) een mobiele tool ontwikkelen die kan gebruikt worden als participatietool, onderzoeksinstrument en educatietool.
Gen Z is de toekomst. Als burger, als consument, als werknemer,... Het Gen Z Lab ontwikkelt een methodiek (inclusief toolbox, coachingstraject en kennisplatform) die organisaties helpt deze digital natives te begrijpen, te bereiken en te activeren.
In urban sports zijn opvallend minder meisjes en vrouwen actief. Tijdens Urban Meiden wordt onderzicht waarom dit zo is en hoe we de ruimte en het aanbod kunnen ontwerpen, samen met de meiden. Zo kunnen we een plek creëren waar zij elkaar kunnen ontmoeten voor urban sports.
Het succes van online shopping - plus de invloed van covid - zet de Vlaamse retail & detailhandel onder druk. Omdat online shoppen wellicht zal blijven groeien, wordt bekeken welke technologische en businessmodelinnovaties mogelijk zijn met Metaverse en Web3.
GenZ consumeert nieuws via 'side-door' bronnen zoals Instagram en TikTok, en steeds minder via de klassieke kanalen. Het zit gewoon in hun feed. Om in die stroom aan info relevant te blijven, wil NewZ Lab aangepast content creëren op maat van Gen Z.