Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoeks­projecten

Brugge beweegt

Het project Brugge Beweegt is een structurele samenwerking tussen Howest en Stad Brugge om studenten in te zetten om alle Bruggelingen aan te zetten tot bewegen.                                                                                                                       

NursEduPal@Euro

Een internationaal consortium werkt samen aan innovatie in palliatieve zorg onderwijs voor bachelors in de verpleegkunde.

Health Tech Labs

‘Upscaling Health Tech labs for Accelerating Innovations’ beoogt de uitbouw van de kennisboulevard digital health vanuit Brugge. De vele digitale technologieën (MHealth, XR, AI big data,...) vinden immers hun weg nog niet altijd naar de klant en de zorgprofessional.              

Digital Health Lab

Het project beoogt de oprichting en uitbouw van het Digital Health Lab in West-Vlaanderen, met als hoofdthema digitale preventieve gezondheid.                                                                                                                                          

GalvanEyez Infra

Het creëren van digitale content (marketingcampagnes, websites, apps en VR/AR-applicaties) vereist een grondig begrip van de ervaringen en reacties van de eindgebruiker. Traditionele methoden zoals surveys geven waardevolle inzichten, maar missen vaak de onbewuste reacties.      

Digital health coach

Het gebruik van digitale technologie is veelbelovend voor de gezondheid en kan een oplossing bieden voor de wereldwijde toename in de ontwikkeling van niet-overdraagbare aandoeningen zoals obesitas, diabetes, hart- en vaatziekten en bepaalde soorten kanker.                       

Vital Cities 4All

De missie van expertiseteam Vital Cities is om actief bij te dragen aan de ontwikkeling van duurzame en inclusieve, beweegvriendelijke omgevingen die aansluiten op de behoeften van gebruikers én een positieve impact hebben op de gemeenschap.                                       

XRehab

De gezondheidszorg in België staat onder druk door de toenemende vergrijzing. Daarnaast zijn er ook een aantal limieten aan wat bereikt kan worden met standaard therapie. Het gebruik van Extended Reality, zoals Virtual, Augmented, of Mixed Reality, kan hier mogelijk een meerwaard

VITAL CITIES II

Praktijkonderzoek naar hoe de inrichting van de fysieke en sociale omgeving, mensen aanspoort tot meer sporten en bewegen.

Inspiratie voor en begeleiding van overheden en organisaties die willen bouwen aan een leefbare (stads)omgeving.

EXERGAME

Howest en Sport Vlaanderen hebben vanuit de Sportinnovatiecampus expertise opgebouwd in de niche ‘exergames’ of ‘interactieve beweeggames’. Vanuit deze samenwerking richten we samen een ruimte in voor onderzoek, opleiding en dienstverlening rond dit thema.