Hogescholen Howest en Thomas More bundelen de krachten voor een toegepast onderzoek rond Digital Product Passports (DPP) in de mode- en textielsector. De Europese wetgeving rond DPP wordt van kracht in de komende jaren, de weg er naar toe roept echter nog vele vragen op.
Hoe kan een analyse op basis van artificiële intelligentie bedrijven helpen om energie te besparen? Op deze en heel wat andere energievragen willen onderzoekers van Howest en Universiteit Gent binnenkort een antwoord geven.
Een onbemande drone die bloedstalen vervoert tussen een ziekenhuis en een labo. Het is geen science fiction, wel de realiteit in het Jan Yperman Ziekenhuis in Ieper.
Bijna 1 op 3 personen vanaf 15 jaar loopt een hoog risico op chronische ziekten door te weinig beweging. Chronische ziekten leiden op hun beurt dan weer tot grote socio-economische kosten en druk op de gezondheidszorg.
Benieuwd hoe AI uw bedrijf kan ondersteunen in de energietransitie? Schrijf u dan snel in voor dit event op 26 september 2024.
Howest en UGent organiseren op dinsdag 18 juni een kennis- en inspiratiesessie over het VLAIO-project Innovatieve Cyberbeveiligingen voor Industrie en Logistiek 4.0 (ICIL4.0).
HITlab, de Howest-onderzoeksgroep met specialisatie in Extented Reality (XR), heeft twee virtuele belevingen ontwikkeld voor de stad Kortrijk.
Ben je actief in de gezondheidszorg, meer specifiek in de klinische revalidatiesector? Kom dan op 24 juni naar Immersive Innovations in Healthcare: Bridging Rehabilitation, Science & Technology, het slotevent van het TETRA-onderzoeksproject XRehab, in Howest in Kortrijk.
In het kader van de European Mental Health Week hebben Howest-studenten samen met studenten uit Nederland, Portugal en Litouwen een Augmented Reality-filter (AR) ontwikkeld.
Kortijk en Harelbeke gaan samen met Intercommunale Leiedal en de Howest-onderzoeksgroep Smart Technology Energy Research lab op zoek naar slimme energie-oplossingen.
Acht op de tien leraars vindt dat meer kan worden gedaan aan het werkgeluk op school, zo blijkt uit onderzoek.
De onderzoeksgroepen Digital Arts & Entertainment Research en Mensenmaat onderzoeken in AvaTalk gespreks-vaardigheden in een virtuele omgeving.