Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoeks­projecten

FLEXICAP

Flexicap wil de collectieve inzichten rond de invoering van de digitale meter ontsluiten en op die manier hedendaagse oplossingen voor de verbruiker creëren om de energiefactuur beter te beheersen.                                                                                   

RE4F

Met Rethink Energy 4 Food wil het projectconsortium de energietransitie in de Vlaamse voedingsindustrie versnellen. Er worden nieuwe technologieoplossingen ontwikkeld bij voedingsbedrijven die zo bijdragen tot aan de Vlaamse 2030 doelstellingen.                                   

Resilient VEG-i-TEC

In dit project wordt onderzocht hoe, aan de hand van nieuwe vaste en mobiele infrastructuur, doorgedreven slim energie- en waterbeheer kan leiden tot water-, elektriciteit- en warmteoptimalisaties bij agro-voedingsbedrijven.                                                        

LISSEWEGE CIRCULAIR

De stad Brugge beschikt over een gevarieerd en rijk patrimonium (van meer dan 500 gebouwen) en is daardoor een van de grootste vastgoedeigenaars in Brugge en omgeving. De stad probeert een voortrekkersrol te nemen binnen nieuwe ontwikkelingen.

Logipro

De logistieke sector heeft hooggekwalificeerde profielen nodig. Deze bestaan nog niet, waardoor de bedrijven nieuwe medewerkers eerst moeten opleiden, wat veel tijd en geld kost. Dit Erasmus+ project beoogt de ontwikkeling van een leerprogramma dat Europese studenten voorbereidt

Holy Family

Uganda is een speerpuntland in de noordzuid-werking van Howest, waarbij de outreach zich verbreedt in studiegebieden en verdiept in duurzame partnerschappen.

YET

YET

De onderzoekgroep Vital Cities zal in samenwerking met de onderzoekers van het Howest Sizing Servers Lab (MCT) een mobiele tool ontwikkelen die kan gebruikt worden als participatietool, onderzoeksinstrument en educatietool.                                                         

Gen Z Lab

Gen Z is de toekomst. Als burger, als consument, als werknemer,... Het Gen Z Lab ontwikkelt een methodiek (inclusief toolbox, coachingstraject en kennisplatform) die organisaties helpt deze digital natives te begrijpen, te bereiken en te activeren.

iBM-Metaverse4SME

Het succes van online shopping - plus de invloed van covid - zet de Vlaamse retail & detailhandel onder druk. Omdat online shoppen wellicht zal blijven groeien, wordt bekeken welke technologische en businessmodelinnovaties mogelijk zijn met Metaverse en Web3.