Slecht 0,3% van de wereldbevolking kan programmeren, terwijl 86% digitale oplossingen consumeert. Dit veroorzaakt een enorme skill gap. Het gebruik van no-code biedt hier een oplossing.
GenZ consumeert nieuws via 'side-door' bronnen zoals Instagram en TikTok, en steeds minder via de klassieke kanalen. Het zit gewoon in hun feed. Om in die stroom aan info relevant te blijven, wil NewZ Lab aangepast content creëren op maat van Gen Z.
Dit project wil 'Oral Literature for Development' (OL4D) als een nieuwe denkrichting introduceren, gebaseerd op de overtuiging dat cultuur en creativiteit centraal staan in de ontwikkeling van alle mensen.
Dit onderzoek bewandelt twee sporen die gerelateerd zijn aan Artificiële Intelligentie (AI): het interpreteren van resultaten om zo leerlingen beter/individueler te begeleiden én het onderzoeken van welke AI-toepassingen interessant kunnen zijn voor het onderwijs.
Het doel van ERGO XR is het ontwikkelen van een Mixed Reality-app waarmee leerlingen op een correcte en wetenschappelijk onderbouwde manier technieken leren om te tillen en heffen. De oefeningen zijn relevant voor de opleidingen hout, bouw, elektriciteit, mechanica en zorg.
Het doel van ERGO XR 2 is het ontwikkelen van een Mixed Reality-app waarmee leerlingen op een correcte en wetenschappelijk onderbouwde manier technieken leren om te tillen en heffen. De oefeningen zijn relevant voor de opleidingen hout, bouw, elektriciteit, mechanica en zorg.
Blockchain als technologie of eerder als concept is nog vrij jong, maar heeft wereldwijd veel interesse en enthousiasme opgewekt bij burgers, burgerorganisaties, ondernemingen, dienstverleners en overheden.
Tijdens het MetaTec Project zal er gefocust worden op metagenoom analyse (studie van al het aanwezige DNA afkomstig uit een bepaald staal) via de recentste nanopore sequencing technologie.
De klinische oogheelkundige praktijk wordt dagelijks geconfronteerd met de beperkingen van de beschikbare visuele assessment en revalidatietools. Oogheelkundigen stoten telkens opnieuw op uitdagingen bij het verkrijgen van betrouwbare resultaten van visustesten bij kinderen.