Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoeks­projecten

GalvanEyez Infra

Het creëren van digitale content (marketingcampagnes, websites, apps en VR/AR-applicaties) vereist een grondig begrip van de ervaringen en reacties van de eindgebruiker. Traditionele methoden zoals surveys geven waardevolle inzichten, maar missen vaak de onbewuste reacties.      

Gen Z Lab

Gen Z is de toekomst. Als burger, als consument, als werknemer,... Het Gen Z Lab ontwikkelt een methodiek (inclusief toolbox, coachingstraject en kennisplatform) die organisaties helpt deze digital natives te begrijpen, te bereiken en te activeren.

AID

AID

Generatieve AI is met een enorme opmars bezig. AI-optimisten zien eindeloze opportuniteiten, onheilsprofeten voorspellen de ondergang van de creatieve beroepen en de ontwrichting van het onderwijs. Dit onderzoek richt zich op de rol van AI-toepassingen in de creatieve sector.    

Cico-Hub 2

Zuidwest-Vlaanderen staat bekend als de productieregio in België. Een op de drie productiebedrijven in ons land bevindt zich in de regio en bij velen is er de dwingende vraag om te evolueren naar een industrie die duurzamer omgaat met materialen en grondstoffen.                  

CICO hub

Zuidwest-Vlaanderen staat bekend als de productieregio in België. 1 op de 3 productiebedrijven in België bevindt zich in deze regio. Voor veel van deze organisaties is er een dwingende vraag om te transformeren naar een industrie die duurzamer omgaat met de beschikbare materialen

LORECO

We stoten als samenleving op verschillende grenzen: klimaatopwarming, afbrokkelen van lokale handel en minder sociale cohesie. Het zijn allemaal zaken die zijn veroorzaakt door de manier waarop we ons geldsysteem, economie en maatschappij hebben vormgegeven de voorbije decenia.  

EXERGAME

Howest en Sport Vlaanderen hebben vanuit de Sportinnovatiecampus expertise opgebouwd in de niche ‘exergames’ of ‘interactieve beweeggames’. Vanuit deze samenwerking richten we samen een ruimte in voor onderzoek, opleiding en dienstverlening rond dit thema.                        

No-code (r)evolutie

Slecht 0,3% van de wereldbevolking kan programmeren, terwijl 86% digitale oplossingen consumeert. Dit veroorzaakt een enorme skill gap. Het gebruik van no-code biedt hier een oplossing.

Urban meiden

In urban sports zijn opvallend minder meisjes en vrouwen actief. Tijdens Urban Meiden wordt onderzicht waarom dit zo is en hoe we de ruimte en het aanbod kunnen ontwerpen, samen met de meiden. Zo kunnen we een plek creëren waar zij elkaar kunnen ontmoeten voor urban sports.