Het creëren van digitale content (marketingcampagnes, websites, apps en VR/AR-applicaties) vereist een grondig begrip van de ervaringen en reacties van de eindgebruiker. Traditionele methoden zoals surveys geven waardevolle inzichten, maar missen vaak de onbewuste reacties.
Gen Z is de toekomst. Als burger, als consument, als werknemer,... Het Gen Z Lab ontwikkelt een methodiek (inclusief toolbox, coachingstraject en kennisplatform) die organisaties helpt deze digital natives te begrijpen, te bereiken en te activeren.
Generatieve AI is met een enorme opmars bezig. AI-optimisten zien eindeloze opportuniteiten, onheilsprofeten voorspellen de ondergang van de creatieve beroepen en de ontwrichting van het onderwijs. Dit onderzoek richt zich op de rol van AI-toepassingen in de creatieve sector.
Er zijn steeds meer samenwerkingen tussen de game-industrie en de muzieksector, waarbij geëxperimenteerd wordt met virtuele producties. Toch roepen de vele nieuwe vormen van digitale muziekbeleving nog veel vragen op in de muzieksector.
Met MimiQgame willen we een technische proof of concept (TPOC) van een facial retraining game ontwikkelen als ondersteuning in de revalidatie van personen met een perifere aangezichtsverlamming.
De hoofdfocus van dit project is het creëren van meer algemeen bewustzijn binnen de Vlaamse industrie en logistiek over de reële risico’s op het vlak van cyberveiligheid en vervolgens deze doelgroep activeren om hun cyberveiligheidscapaciteit te verhogen.
De regelgeving met betrekking tot de de Brexit evolueert snel. Dit vraagt een doorgedreven specialisatie die zeer tijdsintensief is. Via dit project gaan we na welke update de opleidingen moeten krijgen.