Het creëren van digitale content (marketingcampagnes, websites, apps en VR/AR-applicaties) vereist een grondig begrip van de ervaringen en reacties van de eindgebruiker. Traditionele methoden zoals surveys geven waardevolle inzichten, maar missen vaak de onbewuste reacties.
Gen Z is de toekomst. Als burger, als consument, als werknemer,... Het Gen Z Lab ontwikkelt een methodiek (inclusief toolbox, coachingstraject en kennisplatform) die organisaties helpt deze digital natives te begrijpen, te bereiken en te activeren.
Generatieve AI is met een enorme opmars bezig. AI-optimisten zien eindeloze opportuniteiten, onheilsprofeten voorspellen de ondergang van de creatieve beroepen en de ontwrichting van het onderwijs. Dit onderzoek richt zich op de rol van AI-toepassingen in de creatieve sector.
Bouw van een digitaal zorgpad voor beroertepatiënten, waarin zorg, leefstijl en mentale ondersteuning in 1 traject op afstand gecombineerd worden.
Voor de maakindustrie binnen de kunststofsector is het een uitdaging om het verschil tussen prototype en productie zo klein mogelijk te krijgen. Howest wil handvaten bieden aan bedrijven om eindproductgerichte prototypes te bouwen en zo betere ontwerpbeslissingen te kunnen nemen.
In dit project wordt gestreefd om sociaal-emotionele vaardigheden, zoals leergierigheid, doorzettingsvermogen, flexibiliteit en stressbestendigheid, op een wetenschappelijk onderbouwde manier in kaart te brengen.