![YET 20](/fs/styles/searchresult/public/onderzoeksprojecten/pz-com-1209-4d25af95842a28c438b7f820775afe46.jpg?h=9c3ff57d&itok=eljAVA-O)
“The best is YET to come” bouwt verder op het onderzoeksproject YET (Youth Environment & engagement Tool) dat in opdracht van de Vlaamse Gemeenschap, Departement Omgeving werd uitgevoerd en paste in de subsidie-oproep “Samen verbeelden we ruimte”.
![NursEduPal@Euro](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Een internationaal consortium werkt samen aan innovatie in palliatieve zorg onderwijs voor bachelors in de verpleegkunde.
![XRxNursing](/fs/styles/searchresult/public/onderzoeksprojecten/pz-com-1264-54dd58eb077211107e3857838f9c1ea2.jpg?h=b69e0e0e&itok=qU6N3xTC)
Het onderzoek XRxNursing richt zich op het verkennen van de mogelijkheden van Extended Reality-technologieën (XR) als potentieel instrument om de link tussen kennis en vaardigheden te versterken bij verpleegkundigen.
![I-READ IN VET](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Begrijpend lezen is een belangrijke vaardigheid voor leerlingen. Het belangrijkste doel van het project is het vergroten van de leesvaardigheid en het leesplezier van leerlingen in beroepsgeoriënteerde opleidingen.
![EduMac-XR](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
In dit project wordt het prototype van de VR- training (ontwikkeld in de PWO SPRINT EDU XR) geoptimaliseerd en uitgebreid. Deze VR-training is gericht op leerlingen uit het secundair onderwijs (arbeidsmarktfinaliteit) die leren werken met complexe houtbewerkingsmachines.
![PUW!](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Dit tweejarig onderzoek richt zich op het objectiever in kaart brengen van het welzijn van cognitief sterke leerlingen binnen het secundair onderwijs.
![XR Factor](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
XR-factor wil Vlaamse secundaire scholen met dubbele finaliteit en/of arbeidsmarktfinaliteit met uiteenlopende XR-expertise bevragen. Om een volledig systeembeeld te krijgen, treden we ook in gesprek met externe stakeholders van de XR-implementaties in de scholen.
![EdHubAI](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Dit onderzoek bewandelt twee sporen die gerelateerd zijn aan Artificiële Intelligentie (AI): het interpreteren van resultaten om zo leerlingen beter/individueler te begeleiden én het onderzoeken van welke AI-toepassingen interessant kunnen zijn voor het onderwijs.
![CyberHubs](/fs/styles/searchresult/public/onderzoeksprojecten/pz-com-1122-7c350cb73e1bf58fda55e16dafa90dfa.jpg?h=735f7c84&itok=T9o9cQyX)
Het CyberHubs-project heeft als doel het ecosysteem van cybersecurityvaardigheden in Europa te verbeteren door een netwerk van 7 Cybersecurity Skills Hubs op te zetten in België, Estland, Griekenland, Hongarije, Litouwen, Slovenië en Spanje.