Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoeks­projecten

Stroke2gether

Bouw van een digitaal zorgpad voor beroertepatiënten, waarin zorg, leefstijl en mentale ondersteuning in 1 traject op afstand gecombineerd worden. 

Healthy Howest

Howest wil een voorbeeldfunctie opnemen als werkgever met oog voor gezondheid, en dit ook uitstralen naar het werkveld en partners, vandaar Healthy Howest. 

Vital Brains App

Het verkennende PWO-project heeft geleid tot belangrijke inzichten over het potentieel van de Vital Brains App. Dit project streeft ernaar met een afgewerkt product het werkveld te ondersteunen en  mensen sneller te kunnen oriënteren naar gespecialiseerde hulpverlening.          

ELNA

Ervaringsleren in én met de natuur is een krachtige benaderingswijze om mensen te versterken in hun welzijn. De holistische benadering kan preventief en curatief ingezet worden. Ze geeft ook een antwoord op de roep om kracht- en herstelgericht te handelen in diverse contexten.   

REMOTE COACHING

In dit project onderzoeken we hoe het mogelijk wordt om een virtueel beweegplatform te ontwikkelen waar bewegingen ‘echt’ worden aangevoeld in real-time. Er is namelijk een hoge drop-out om, na de opstart met een coach, een beweegprogramma alleen of op afstand te volgen.         

TESTEREP

Hoe evolueerde het Vlaamse kustlandschap de afgelopen 5000 jaar op zee en op land? Dat is de hoofdvraag die onderzoekers van de Vrije Universiteit Brussel, KU Leuven, Howest en VLIZ willen beantwoorden in het zopas gestarte project ‘Testerep.’

Blue Balance

Het Blue BALANCE project wil draagvlak creëren onder burgers en toeristen voor duurzame economische activiteiten langs de kust (o.a. kustbescherming, blauwe voeding, hernieuwbare energie, havens en toerisme).

Oasis

Hoe kan de media de shift maken op vlak van contentcreatie en technologie? Welke oplossingen uit de gamesector en XR kunnen de media helpen? En welke nieuwe mediaformaten kunnen ontstaan door kruisbestuiving tussen de media en de game-industrie?

ProeftuinMedia XR5G

Na een survey bij ruim 900 Vlamingen blijkt de Vlaamse televisiekijker klaar voor de volgende stap: Extended Reality (XR) in de media.