Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoeks­projecten

VersnelAI

Vlaamse kmo's zijn op vandaag al overtuigd van de waarde van data. Dit project toont hen de best practices om er matuurder mee om te gaan.                                                                                                                                              

AI Pathfinder

Het algemeen doel van het AI-PathFinder project is om te onderzoeken hoe de Vlaamse voedingsbedrijven moeten worden ondersteund om hun AI-strategie uit te werken en zo de concrete AI-adoptie kunnen versnellen. Hierdoor worden de voedingsbedrijven veel sterker gewapend voor de toe

DIGITALIS

EDIH DIGITALIS biedt ondersteuning aan lokale bedrijven op het vlak van AI, digitalisatie van de industrie en cybersecurity.                                                                                                                                                            

EnergAI

Bedrijven beseffen dat een verdere digitalisering nodig is om te blijven innoveren, groeien en hun processen efficiënter te maken. Vanuit bedrijven groeit wel de vraag over hoe ze ondersteund kunnen worden in de energietransitie, zonder dat dit grote kosten meebrengt.            

ICIL 4_0

De hoofdfocus van dit project is het creëren van meer algemeen bewustzijn binnen de Vlaamse industrie en logistiek over de reële risico’s op het vlak van cyberveiligheid en vervolgens deze doelgroep activeren om hun cyberveiligheidscapaciteit te verhogen.                         

No-code voor digital

De opzet van het onderzoek Digital Coach richt zich op het ontwikkelen van een open methodiek voor personal trainers en gezondheidscoaches om hun eigen digitaal platform op maat te kunnen samenstellen met behulp van no-code tools en bestaande platformen.         De opkomst van no

NursEduPal@Euro

Een internationaal consortium werkt samen aan innovatie in palliatieve zorg onderwijs voor bachelors in de verpleegkunde.

I-READ IN VET

Begrijpend lezen is een belangrijke vaardigheid voor leerlingen. Het belangrijkste doel van het project is het vergroten van de leesvaardigheid en het leesplezier van leerlingen in beroepsgeoriënteerde opleidingen.

EduMac-XR

In dit project wordt het prototype van de VR- training (ontwikkeld in de PWO SPRINT EDU XR) geoptimaliseerd en uitgebreid. Deze VR-training is gericht op leerlingen uit het secundair onderwijs (arbeidsmarktfinaliteit) die leren werken met complexe houtbewerkingsmachines.         

PUW!

Dit tweejarig onderzoek richt zich op het objectiever in kaart brengen van het welzijn van cognitief sterke leerlingen binnen het secundair onderwijs.