Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoeks­projecten

GalvanEyez Infra

Het creëren van digitale content (marketingcampagnes, websites, apps en VR/AR-applicaties) vereist een grondig begrip van de ervaringen en reacties van de eindgebruiker. Traditionele methoden zoals surveys geven waardevolle inzichten, maar missen vaak de onbewuste reacties.      

Gen Z Lab

Gen Z is de toekomst. Als burger, als consument, als werknemer,... Het Gen Z Lab ontwikkelt een methodiek (inclusief toolbox, coachingstraject en kennisplatform) die organisaties helpt deze digital natives te begrijpen, te bereiken en te activeren.

AID

AID

Generatieve AI is met een enorme opmars bezig. AI-optimisten zien eindeloze opportuniteiten, onheilsprofeten voorspellen de ondergang van de creatieve beroepen en de ontwrichting van het onderwijs. Dit onderzoek richt zich op de rol van AI-toepassingen in de creatieve sector.    

FLEXICAP

Flexicap wil de collectieve inzichten rond de invoering van de digitale meter ontsluiten en op die manier hedendaagse oplossingen voor de verbruiker creëren om de energiefactuur beter te beheersen.                                                                                   

CoT - EMS DOE

Voor steden is het een uitdaging om de energiefactuur betaalbaar te houden. Howest helpt de stad Kortrijk hierbij. Vanuit proeftuinen op Kortrijk Weide en Transfo Zwevegem ontwikkelt Smart Technology Energy lab data-architectuur voor slimme sturing van de energiesystemen.        

PROFLEX

Dit projectvoorstel wil een betaalbare energietransitie mogelijk maken voor laagspanningsklanten in een ruimere omgeving, zoals een wijk.                                                                                                                                               

NewZ Lab

GenZ consumeert nieuws via 'side-door' bronnen zoals Instagram en TikTok, en steeds minder via de klassieke kanalen. Het zit gewoon in hun feed. Om in die stroom aan info relevant te blijven, wil NewZ Lab aangepast content creëren op maat van Gen Z. 

Oasis

Hoe kan de media de shift maken op vlak van contentcreatie en technologie? Welke oplossingen uit de gamesector en XR kunnen de media helpen? En welke nieuwe mediaformaten kunnen ontstaan door kruisbestuiving tussen de media en de game-industrie?