Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoeks­projecten

YET 20

“The best is YET to come” bouwt verder op het onderzoeksproject YET (Youth Environment & engagement Tool) dat in opdracht van de Vlaamse Gemeenschap, Departement Omgeving werd uitgevoerd en paste in de subsidie-oproep “Samen verbeelden we ruimte”.                                 

VITAL CITIES II

Praktijkonderzoek naar hoe de inrichting van de fysieke en sociale omgeving, mensen aanspoort tot meer sporten en bewegen.

Inspiratie voor en begeleiding van overheden en organisaties die willen bouwen aan een leefbare (stads)omgeving.

YET

YET

De onderzoekgroep Vital Cities zal in samenwerking met de onderzoekers van het Howest Sizing Servers Lab (MCT) een mobiele tool ontwikkelen die kan gebruikt worden als participatietool, onderzoeksinstrument en educatietool.                                                         

Urban meiden

In urban sports zijn opvallend minder meisjes en vrouwen actief. Tijdens Urban Meiden wordt onderzicht waarom dit zo is en hoe we de ruimte en het aanbod kunnen ontwerpen, samen met de meiden. Zo kunnen we een plek creëren waar zij elkaar kunnen ontmoeten voor urban sports.      

HA in beleid

Door de stijgende vergrijzing en bijbehorende maatschappelijke uitdagingen wint het inzetten op gezond en actief ouder aan belang. Lokale overheden kunnen hierin een belangrijke rol spelen door het voeren van een leeftijdsvriendelijk beleid.                                       

NewZ Lab

GenZ consumeert nieuws via 'side-door' bronnen zoals Instagram en TikTok, en steeds minder via de klassieke kanalen. Het zit gewoon in hun feed. Om in die stroom aan info relevant te blijven, wil NewZ Lab aangepast content creëren op maat van Gen Z. 

Oasis

Hoe kan de media de shift maken op vlak van contentcreatie en technologie? Welke oplossingen uit de gamesector en XR kunnen de media helpen? En welke nieuwe mediaformaten kunnen ontstaan door kruisbestuiving tussen de media en de game-industrie?