Overslaan en naar de inhoud gaan

Mijn Howest account wordt binnenkort inactief

Ik krijg bericht dat mijn Howest account binnenkort inactief wordt. Wat moet ik doen?

Als student van Howest krijg je een Howest studentaccount.
Wanneer je niet meer bij ons studeert wordt jouw Howest studentaccount op inactief gezet.
Dit kan gevolgen hebben voor een aantal praktische zaken die gekoppeld zijn aan je Howest account.

  1. Geen toegang meer tot de leeromgeving Leho
    Haal, indien je dit wenst, vooraf nog jouw materiaal af.
  2. Geen toegang meer tot je Howest O365 account
    Jouw bestanden op OneDrive kunnen niet meer geconsulteerd worden.
    Neem een back-up als je nog bestanden nodig hebt.
  3. Geen toegang meer tot de mailbox van je Howest account
    Gebruikte je ooit je je Howest account als log-in voor bepaalde applicaties of websites, dan verander je die registratie beter naar een andere account.
  4. Geen toegang meer tot laptop of PC via je Howest Windows account
    Het kan zijn dat je jouw Howest e-mailadres nog gebruikt om in te loggen op Windows.
    Om te weten welke account je op dit moment gebruikt, ga je naar “Start” – “Instellingen” – “Accounts”. Bij “uw info” zie je welk e-mailadres op dit moment verbonden is met je account.
    Als dit je Howest e-mailadres is, dan klik je op “In plaats daarvan aanmelden met een lokaal account”.
    Hier zal je eerst moeten inloggen met het wachtwoord van je Howest account.
    Daarna maak je een lokaal account aan. Daarna log je uit en kan je met je recente lokaal account inloggen in Windows. Nu kun je onder “uw info” een ander Microsoftaccount toevoegen.
  5. Maakte je als student gebruik van Combell Hosting?
    Combell verlengt automatisch jouw actieve diensten en stuurt de factuur naar jouw Howest-mailadres. Vergeet jouw facturatiegegevens niet te wijzigen als je verder gebruik wenst te maken van deze hosting. Indien je de diensten van Combell wenst op te zeggen, vind je meer informatie op deze webpagina.