![PUW!](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Dit tweejarig onderzoek richt zich op het objectiever in kaart brengen van het welzijn van cognitief sterke leerlingen binnen het secundair onderwijs.
![EdHubAI](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Dit onderzoek bewandelt twee sporen die gerelateerd zijn aan Artificiële Intelligentie (AI): het interpreteren van resultaten om zo leerlingen beter/individueler te begeleiden én het onderzoeken van welke AI-toepassingen interessant kunnen zijn voor het onderwijs.
![WEB3-MV-lab](/fs/styles/searchresult/public/onderzoeksprojecten/pz-com-1179-1abcf8469025d21b4e810ddf661d3877.jpg?h=735f7c84&itok=9N4ozs1f)
Howest streeft naar de ontwikkeling en openstelling van geavanceerde onderzoeksinfrastructuur om Vlaamse ondernemingen, overheden, organisaties en burgers te ondersteunen tijdens hun digitalisering. Howest gaat in dat kader een WEB3 & Metaverse Experience Lab oprichten.
![P5 Uganda](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Er is een hoge werkloosheidsgraad bij jongeren in Uganda (83%, UBOS 2018). Dit komt door een grote skills gap en school drop-outs. Er zijn ook heel wat afgestudeerden (bachelors en masters) die geen job vinden door beperkte vaardigheden. De curricula van de universiteiten zijn te