![PUW!](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Dit tweejarig onderzoek richt zich op het objectiever in kaart brengen van het welzijn van cognitief sterke leerlingen binnen het secundair onderwijs.
![EdHubAI](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Dit onderzoek bewandelt twee sporen die gerelateerd zijn aan Artificiële Intelligentie (AI): het interpreteren van resultaten om zo leerlingen beter/individueler te begeleiden én het onderzoeken van welke AI-toepassingen interessant kunnen zijn voor het onderwijs.
![AHUMAIN](/fs/styles/searchresult/public/onderzoeksprojecten/pz-com-1042-832233573a015a136607d78c91a89027.jpg?h=7ef02768&itok=mbjRVpjo)
Er bestaan al een aantal initiatieven in Afrikaanse landen, maar de echte uitdaging ligt erin om de grootste Afrikaanse bedrijven AI te laten gebruiken voor hun bedrijfsprocessen.
![URBAN XR LAB](/fs/styles/searchresult/public/onderzoeksprojecten/pz-com-1193-9403abd153539497b46962184c8a4bab.jpg?h=165699e8&itok=w7u-LMRH)
Binnen URBAN XR LAB wordt onderzocht hoe we 14+ jongeren actief kunnen betrekken bij het (her)ontwerpen van ruimtes, met de nadruk op duurzaam ruimtegebruik en het potentieel van Extended Reality (XR) voor visualisatie en simulatie van ontwerpen.