Het CyberHubs-project heeft als doel het ecosysteem van cybersecurityvaardigheden in Europa te verbeteren door een netwerk van 7 Cybersecurity Skills Hubs op te zetten in België, Estland, Griekenland, Hongarije, Litouwen, Slovenië en Spanje.
Vlaamse kmo's zijn op vandaag al overtuigd van de waarde van data. Dit project toont hen de best practices om er matuurder mee om te gaan.
Dronetransport is en blijft van de belangrijkste toepassingen door het logistiek potentieel, de kostenefficiëntie, milieuvriendelijkheid en inzetbaarheid voor risicovolle taken. Met Vertiports wordt West-Vlaanderen voorbereid op de evolutie naar onbemand luchtverkeer. O
CyberSecurity4.0 ontwikkelt een laagdrempelig, inzetbaar kader, richtlijnen en tools, een demonstrator en leeromgeving voor de cyberbeveiliging van KMOs in een Industrie 4.0 context.
Howest en Sport Vlaanderen hebben vanuit de Sportinnovatiecampus expertise opgebouwd in de niche ‘exergames’ of ‘interactieve beweeggames’. Vanuit deze samenwerking richten we samen een ruimte in voor onderzoek, opleiding en dienstverlening rond dit thema.
Het algemeen doel van het AI-PathFinder project is om te onderzoeken hoe de Vlaamse voedingsbedrijven moeten worden ondersteund om hun AI-strategie uit te werken en zo de concrete AI-adoptie kunnen versnellen. Hierdoor worden de voedingsbedrijven veel sterker gewapend voor de toe
Hoe kunnen we de industriële netwerken beschermen tegen cyberaanvallen door het inzetten van artificiële intelligentie om het gedrag van hackers te voorspellen? Op die vraag probeert GAICIA (Gedrag gebaseerde Artificiële Intelligentie inzetten tegen Cyber Industriële Aanvallen) t
Om de groei en ontwikkeling van de economisch belangrijke sector ‘Blue Energy’ mee te ondersteunen, wordt - samen met POM West-Vlaanderen - een state-of-the art opleidingscentrum uitgebouwd in Bluebridge in het Ostend Science Park.
EDIH DIGITALIS biedt ondersteuning aan lokale bedrijven op het vlak van AI, digitalisatie van de industrie en cybersecurity.
Slecht 0,3% van de wereldbevolking kan programmeren, terwijl 86% digitale oplossingen consumeert. Dit veroorzaakt een enorme skill gap. Het gebruik van no-code biedt hier een oplossing.