Binnen dit project willen we met de Howest Academy inzetten op het stimuleren van levenslang leren op de werkvloer én het actief verbreden van de toegang tot de kennis & expertise van de hogeschool vanuit de open science-gedachte.
Zo zullen we resultaten uit Howest-onderzoek toegankelijk maken op de werkvloer via ‘bite size - online learning snacks’. Deze vragen slechts 1 tot 15 minuten tijd per snack. Dit kan leren ‘on the go’, op de werkvloer mee ondersteunen via een ‘mobile’ website en/of via social media-apps. Up-to-date onderzoekskennis en -expertise komt zo binnen via de smartphone op de werkvloer en helpt deelnemers any where & any time bij te leren. In dit onderzoek wordt bekeken welke educatieve technologie zich het best laat lenen voor het snel en efficiënt opmaken van online learning snacks.
Ook is instructional design nodig. Vragen zoals "Welke leeractiviteiten werken engagementsverhogend?" en "Welke platformen hebben het grootste bereik?” worden verkend. Aan de hand van 4 proefprojecten zullen we dit instructional design in orde zetten. We beogen te komen tot learning scenario’s voor het ontwikkelen van learning snacks ofwel korte, maar betekenisvolle leerervaringen.