Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoeks­projecten

GalvanEyez Infra

Het creëren van digitale content (marketingcampagnes, websites, apps en VR/AR-applicaties) vereist een grondig begrip van de ervaringen en reacties van de eindgebruiker. Traditionele methoden zoals surveys geven waardevolle inzichten, maar missen vaak de onbewuste reacties.      

WoordSmid

Het project WoordSmid gaat op zoek naar oplossingen voor het dalende leesplezier en tanende leesvaardigheid binnen én buiten het onderwijs. In dit praktijkwetenschappelijk onderzoek bundelen de Mind- and Makerspace (MaM) en onderzoeksgroep School of Education hun krachten.       

Virtual Production

Dankzij Virtual Production (VP) is er geen noodzaak meer om alle decors voor video of film fysiek op te bouwen. Met dit onderzoek wil Howest een duurzame onderzoekslijn opzetten rond VP en tegelijk ook in het werkveld de hindernissen wegnemen om ermee aan de slag te gaan.        

Vital Cities 4All

De missie van expertiseteam Vital Cities is om actief bij te dragen aan de ontwikkeling van duurzame en inclusieve, beweegvriendelijke omgevingen die aansluiten op de behoeften van gebruikers én een positieve impact hebben op de gemeenschap.                                       

LORECO

We stoten als samenleving op verschillende grenzen: klimaatopwarming, afbrokkelen van lokale handel en minder sociale cohesie. Het zijn allemaal zaken die zijn veroorzaakt door de manier waarop we ons geldsysteem, economie en maatschappij hebben vormgegeven de voorbije decenia.  

Logipro

De logistieke sector heeft hooggekwalificeerde profielen nodig. Deze bestaan nog niet, waardoor de bedrijven nieuwe medewerkers eerst moeten opleiden, wat veel tijd en geld kost. Dit Erasmus+ project beoogt de ontwikkeling van een leerprogramma dat Europese studenten voorbereidt

Gen Z Lab

Gen Z is de toekomst. Als burger, als consument, als werknemer,... Het Gen Z Lab ontwikkelt een methodiek (inclusief toolbox, coachingstraject en kennisplatform) die organisaties helpt deze digital natives te begrijpen, te bereiken en te activeren.

iBM-Metaverse4SME

Het succes van online shopping - plus de invloed van covid - zet de Vlaamse retail & detailhandel onder druk. Omdat online shoppen wellicht zal blijven groeien, wordt bekeken welke technologische en businessmodelinnovaties mogelijk zijn met Metaverse en Web3.                     

NewZ Lab

GenZ consumeert nieuws via 'side-door' bronnen zoals Instagram en TikTok, en steeds minder via de klassieke kanalen. Het zit gewoon in hun feed. Om in die stroom aan info relevant te blijven, wil NewZ Lab aangepast content creëren op maat van Gen Z.