![NursEduPal@Euro](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Een internationaal consortium werkt samen aan innovatie in palliatieve zorg onderwijs voor bachelors in de verpleegkunde.
![STEAMhive II](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Binnen STEAMhive II biedt Howest vanuit Mind-and-Makerspace (MAM) en Industrial Design Center (IDC) ondersteuning aan organisaties die buitenschoolse STEM activiteiten opzetten. De projectmedewerkers willen inspireren en faciliteren onder meer via activiteiten. Via het project ST
![I-READ IN VET](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Begrijpend lezen is een belangrijke vaardigheid voor leerlingen. Het belangrijkste doel van het project is het vergroten van de leesvaardigheid en het leesplezier van leerlingen in beroepsgeoriënteerde opleidingen.
![EduMac-XR](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
In dit project wordt het prototype van de VR- training (ontwikkeld in de PWO SPRINT EDU XR) geoptimaliseerd en uitgebreid. Deze VR-training is gericht op leerlingen uit het secundair onderwijs (arbeidsmarktfinaliteit) die leren werken met complexe houtbewerkingsmachines.
![XR Factor](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
XR-factor wil Vlaamse secundaire scholen met dubbele finaliteit en/of arbeidsmarktfinaliteit met uiteenlopende XR-expertise bevragen. Om een volledig systeembeeld te krijgen, treden we ook in gesprek met externe stakeholders van de XR-implementaties in de scholen.
![STEAMHIVE III](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Howest fungeert met STEAMhive als een echte gangmaker in het landschap van STEM in de vrije tijd. Binnen STEAMhive III biedt Howest vanuit de Mind- and Makerspace en The Enterprise ondersteuning aan organisaties die buitenschoolse STEM-activiteiten (willen) opzetten.