Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoeks­projecten

iBM-Metaverse4SME

Het succes van online shopping - plus de invloed van covid - zet de Vlaamse retail & detailhandel onder druk. Omdat online shoppen wellicht zal blijven groeien, wordt bekeken welke technologische en businessmodelinnovaties mogelijk zijn met Metaverse en Web3.                     

NewZ Lab

GenZ consumeert nieuws via 'side-door' bronnen zoals Instagram en TikTok, en steeds minder via de klassieke kanalen. Het zit gewoon in hun feed. Om in die stroom aan info relevant te blijven, wil NewZ Lab aangepast content creëren op maat van Gen Z. 

Lerend Netwerk XR

In Vlaanderen is heel wat expertise over de implementatie van XR in het onderwijs. Het is belangrijk om die kennis optimaal te benutten. Daarom werd dit Lerend Netwerk in het leven geroepen. 

XR in de realiteit

Heel wat scholen hebben de ambitie om Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) of overkoepelend eXtended Reality (XR) te implementeren in hun aanbod. Zeker voor de leerlingen voor wie het trainen van vaardigheden tot de kerntaken behoort, kunnen toepassingen met XR een meerwa

XR Factor

XR-factor wil Vlaamse secundaire scholen met dubbele finaliteit en/of arbeidsmarktfinaliteit met uiteenlopende XR-expertise bevragen. Om een volledig systeembeeld te krijgen, treden we ook in gesprek met externe stakeholders van de XR-implementaties in de scholen.