Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoeks­projecten

STEAMhive II

Binnen STEAMhive II biedt Howest vanuit Mind-and-Makerspace (MAM) en Industrial Design Center (IDC) ondersteuning aan organisaties die buitenschoolse STEM activiteiten opzetten. De projectmedewerkers willen inspireren en faciliteren onder meer via activiteiten. Via het project ST

ZorgSTEM

Een nieuwe generatie zorgprofessionals neemt stilaan het heft in eigen handen en innoveert zelf in ziekenhuizen, revalidatie en woonzorgcentra. Ze openen de weg naar nieuwe open innovatie scenario’s. 

STEAMHIVE III

Howest fungeert met STEAMhive als een echte gangmaker in het landschap van STEM in de vrije tijd. Binnen STEAMhive III biedt Howest vanuit de Mind- and Makerspace en The Enterprise ondersteuning aan organisaties die buitenschoolse STEM-activiteiten (willen) opzetten.             

Muziek id metaverse

Er zijn steeds meer samenwerkingen tussen de game-industrie en de muzieksector, waarbij geëxperimenteerd wordt met virtuele producties. Toch roepen de vele nieuwe vormen van digitale muziekbeleving nog veel vragen op in de muzieksector. 

Oasis

Hoe kan de media de shift maken op vlak van contentcreatie en technologie? Welke oplossingen uit de gamesector en XR kunnen de media helpen? En welke nieuwe mediaformaten kunnen ontstaan door kruisbestuiving tussen de media en de game-industrie?