Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoeks­projecten

EXERGAME

Howest en Sport Vlaanderen hebben vanuit de Sportinnovatiecampus expertise opgebouwd in de niche ‘exergames’ of ‘interactieve beweeggames’. Vanuit deze samenwerking richten we samen een ruimte in voor onderzoek, opleiding en dienstverlening rond dit thema.                        

No-code (r)evolutie

Slecht 0,3% van de wereldbevolking kan programmeren, terwijl 86% digitale oplossingen consumeert. Dit veroorzaakt een enorme skill gap. Het gebruik van no-code biedt hier een oplossing.

HA in beleid

Door de stijgende vergrijzing en bijbehorende maatschappelijke uitdagingen wint het inzetten op gezond en actief ouder aan belang. Lokale overheden kunnen hierin een belangrijke rol spelen door het voeren van een leeftijdsvriendelijk beleid.                                       

Gen Z Lab

Gen Z is de toekomst. Als burger, als consument, als werknemer,... Het Gen Z Lab ontwikkelt een methodiek (inclusief toolbox, coachingstraject en kennisplatform) die organisaties helpt deze digital natives te begrijpen, te bereiken en te activeren.

Coping with crisis

Dit project wil 'Oral Literature for Development' (OL4D) als een nieuwe denkrichting introduceren, gebaseerd op de overtuiging dat cultuur en creativiteit centraal staan ​​in de ontwikkeling van alle mensen.