![EXERGAME](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Howest en Sport Vlaanderen hebben vanuit de Sportinnovatiecampus expertise opgebouwd in de niche ‘exergames’ of ‘interactieve beweeggames’. Vanuit deze samenwerking richten we samen een ruimte in voor onderzoek, opleiding en dienstverlening rond dit thema.
![No-code (r)evolutie](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
Slecht 0,3% van de wereldbevolking kan programmeren, terwijl 86% digitale oplossingen consumeert. Dit veroorzaakt een enorme skill gap. Het gebruik van no-code biedt hier een oplossing.
![Urban meiden](/fs/styles/searchresult/public/default/card-projectzone.jpg?itok=86IzjbU2)
In urban sports zijn opvallend minder meisjes en vrouwen actief. Tijdens Urban Meiden wordt onderzicht waarom dit zo is en hoe we de ruimte en het aanbod kunnen ontwerpen, samen met de meiden. Zo kunnen we een plek creëren waar zij elkaar kunnen ontmoeten voor urban sports.
![WoordSmid](/fs/styles/searchresult/public/onderzoeksprojecten/pz-com-1262-0df4492c8bc64f00d43ebcd906404778.jpg?h=b69e0e0e&itok=yKzcxXy9)
Het project WoordSmid gaat op zoek naar oplossingen voor het dalende leesplezier en tanende leesvaardigheid binnen én buiten het onderwijs. In dit praktijkwetenschappelijk onderzoek bundelen de Mind- and Makerspace (MaM) en onderzoeksgroep School of Education hun krachten.
![AHUMAIN](/fs/styles/searchresult/public/onderzoeksprojecten/pz-com-1042-832233573a015a136607d78c91a89027.jpg?h=7ef02768&itok=mbjRVpjo)
Er bestaan al een aantal initiatieven in Afrikaanse landen, maar de echte uitdaging ligt erin om de grootste Afrikaanse bedrijven AI te laten gebruiken voor hun bedrijfsprocessen.