Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoeks­projecten

EntrepeneurUganda

Er is een hoge werkloosheidsgraad bij jongeren in Oeganda (83%, UBOS 2018). Tijdens dit onderzoek wordt bekeken hoe MUST (Mbarara University of Science and Technology) worden versterkt op het vlak van innovatie, technologie en ondernemerschap.                                     

Logipro

De logistieke sector heeft hooggekwalificeerde profielen nodig. Deze bestaan nog niet, waardoor de bedrijven nieuwe medewerkers eerst moeten opleiden, wat veel tijd en geld kost. Dit Erasmus+ project beoogt de ontwikkeling van een leerprogramma dat Europese studenten voorbereidt

No-code (r)evolutie

Slecht 0,3% van de wereldbevolking kan programmeren, terwijl 86% digitale oplossingen consumeert. Dit veroorzaakt een enorme skill gap. Het gebruik van no-code biedt hier een oplossing.

P5 Uganda

Er is een hoge werkloosheidsgraad bij jongeren in Uganda (83%, UBOS 2018). Dit komt door een grote skills gap en school drop-outs. Er zijn ook heel wat afgestudeerden (bachelors en masters) die geen job vinden door beperkte vaardigheden. De curricula van de universiteiten zijn te

AHUMAIN

Zowel ‘Internet of Things’ (IoT) als ‘Artificial Intelligence’ (AI) verandert onze wereld snel. Het AHUMAIN-project verbindt de IoT- en AI- specialisaties daartoe tot één consistent curriculum, afgestemd op de Oostafrikaanse markt. 

No-code voor digital

De opzet van het onderzoek Digital Coach richt zich op het ontwikkelen van een open methodiek voor personal trainers en gezondheidscoaches om hun eigen digitaal platform op maat te kunnen samenstellen met behulp van no-code tools en bestaande platformen.         De opkomst van no

NewZ Lab

GenZ consumeert nieuws via 'side-door' bronnen zoals Instagram en TikTok, en steeds minder via de klassieke kanalen. Het zit gewoon in hun feed. Om in die stroom aan info relevant te blijven, wil NewZ Lab aangepast content creëren op maat van Gen Z. 

Oasis

Hoe kan de media de shift maken op vlak van contentcreatie en technologie? Welke oplossingen uit de gamesector en XR kunnen de media helpen? En welke nieuwe mediaformaten kunnen ontstaan door kruisbestuiving tussen de media en de game-industrie?