Overslaan en naar de inhoud gaan

Heb je tussen onze 30 bachelors en 13 graduaten een opleiding gevonden die bij je past? Daar zijn wij heel blij mee!

Nu je je keuze gemaakt hebt, wil je liefst ook zo snel mogelijk ‘de administratie regelen’. Daarom zetten we hieronder de verschillende inschrijvingsmogelijkheden op een rij. Zo kan je snel weer van de vakantie gaan genieten.

Inschrijven tijdens de infodagen

Hak je de knoop door op de infodag van zaterdag 26 augustus of de infoavond van vrijdag 8 september? Schrijf je dan in aan het secretariaat terwijl je toch bij ons bent.

Twee vliegen in één klap, snel en vlot!

Infodagen, huh?

Online inschrijven

Je inschrijving gewoon regelen van bij je thuis, op reis of op een terrasje? Ook dat kan zeker! Surf naar webreg.howest.be en doorloop alle stappen.

Even later vallen je studiecontract en de betalingsaanvraag in je mailbox.

Doe-het-zelf inschrijven

Op afspraak op de campus

Op afspraak op de campus

Op het secretariaat helpen we je stap voor stap om je inschrijving af te ronden. Zo zie je niets over het oog.

  • Tip 1: Maak altijd eerst een afspraak. In Kortrijk en Brugge kan je vanaf 16 augustus elke werkdag langskomen, in Oudenaarde elke maandag vanaf september.
  • Tip 2: Laad vooraf alle nodige documenten op. Zo kunnen we je contract opmaken terwijl je op de campus bent. En als je ook ter plaatse betaalt, ben je helemaal in orde.

Afspraak in Brugge

Afspraak in Kortrijk

Afspraak in Oudenaarde

Studentenbegeleiding

Vrijstellingen of een traject op maat?

Vraag je tijdens de online inschrijving vrijstellingen aan of kies je voor een traject op maat? Dan zal je je inschrijving pas kunnen afronden na een afspraak met je trajectbegeleider. De contactgegevens vind je in de mail die je ontvangt na je online registratie.

Internationaal diploma

Kies je als buitenlandse student (of Belgische student met een buitenlands diploma) voor een van onze opleidingen (in het Nederlands of Engels)? Bezoek dan de pagina met specifieke instructies voor internationale aanvragen.

Nog vragen?

Loop je ergens vast tijdens het inschrijven? Vraag je je af wat je allemaal moet bijhebben als je komt inschrijven op de campus?

Vanaf 16 augustus kan je de studentensecretariaten mailen of bellen.

Ook op de inschrijvingspagina van onze website vind je heel wat extra informatie over vrijstellingen, de vereiste documenten, de kostprijs of de toelatingsvoorwaarden. En daarnaast een hele reeks FAQ’s!

Ik heb een vraag

Studentensecretariaat