Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoeks­projecten

Logipro

De logistieke sector heeft hooggekwalificeerde profielen nodig. Deze bestaan nog niet, waardoor de bedrijven nieuwe medewerkers eerst moeten opleiden, wat veel tijd en geld kost. Dit Erasmus+ project beoogt de ontwikkeling van een leerprogramma dat Europese studenten voorbereidt

No-code (r)evolutie

Slecht 0,3% van de wereldbevolking kan programmeren, terwijl 86% digitale oplossingen consumeert. Dit veroorzaakt een enorme skill gap. Het gebruik van no-code biedt hier een oplossing.

P5 Uganda

Er is een hoge werkloosheidsgraad bij jongeren in Uganda (83%, UBOS 2018). Dit komt door een grote skills gap en school drop-outs. Er zijn ook heel wat afgestudeerden (bachelors en masters) die geen job vinden door beperkte vaardigheden. De curricula van de universiteiten zijn te

AHUMAIN

Zowel ‘Internet of Things’ (IoT) als ‘Artificial Intelligence’ (AI) verandert onze wereld snel. Het AHUMAIN-project verbindt de IoT- en AI- specialisaties daartoe tot één consistent curriculum, afgestemd op de Oostafrikaanse markt. 

No-code voor digital

De opzet van het onderzoek Digital Coach richt zich op het ontwikkelen van een open methodiek voor personal trainers en gezondheidscoaches om hun eigen digitaal platform op maat te kunnen samenstellen met behulp van no-code tools en bestaande platformen.         De opkomst van no

Gen Z Lab

Gen Z is de toekomst. Als burger, als consument, als werknemer,... Het Gen Z Lab ontwikkelt een methodiek (inclusief toolbox, coachingstraject en kennisplatform) die organisaties helpt deze digital natives te begrijpen, te bereiken en te activeren.

Coping with crisis

Dit project wil 'Oral Literature for Development' (OL4D) als een nieuwe denkrichting introduceren, gebaseerd op de overtuiging dat cultuur en creativiteit centraal staan ​​in de ontwikkeling van alle mensen.