Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoeks­projecten

Promised

PROMISED is een innovatief onderzoeksproject dat middelbare schooldocenten helpt om de ontwikkeling van wetenschappelijke, digitale, groene en taalkundige competenties in een tweede taal op een inclusieve en geïntegreerde manier aan te pakken.                                     

STEAMhive II

Binnen STEAMhive II biedt Howest vanuit Mind-and-Makerspace (MAM) en Industrial Design Center (IDC) ondersteuning aan organisaties die buitenschoolse STEM activiteiten opzetten. De projectmedewerkers willen inspireren en faciliteren onder meer via activiteiten. Via het project ST

STEAMHIVE III

Howest fungeert met STEAMhive als een echte gangmaker in het landschap van STEM in de vrije tijd. Binnen STEAMhive III biedt Howest vanuit de Mind- and Makerspace en The Enterprise ondersteuning aan organisaties die buitenschoolse STEM-activiteiten (willen) opzetten.             

No-code (r)evolutie

Slecht 0,3% van de wereldbevolking kan programmeren, terwijl 86% digitale oplossingen consumeert. Dit veroorzaakt een enorme skill gap. Het gebruik van no-code biedt hier een oplossing.

P5 Uganda

Er is een hoge werkloosheidsgraad bij jongeren in Uganda (83%, UBOS 2018). Dit komt door een grote skills gap en school drop-outs. Er zijn ook heel wat afgestudeerden (bachelors en masters) die geen job vinden door beperkte vaardigheden. De curricula van de universiteiten zijn te

AHUMAIN

Zowel ‘Internet of Things’ (IoT) als ‘Artificial Intelligence’ (AI) verandert onze wereld snel. Het AHUMAIN-project verbindt de IoT- en AI- specialisaties daartoe tot één consistent curriculum, afgestemd op de Oostafrikaanse markt. 

No-code voor digital

De opzet van het onderzoek Digital Coach richt zich op het ontwikkelen van een open methodiek voor personal trainers en gezondheidscoaches om hun eigen digitaal platform op maat te kunnen samenstellen met behulp van no-code tools en bestaande platformen.         De opkomst van no