Overslaan en naar de inhoud gaan

Digi UP

Er is een grote nood aan digitaal competente afgestudeerden die enthousiast zijn zich blijvend digitaal te ontwikkelen. Dit vraagt een doordachte aanpak in het curriculum, wat in de opleidingen Sociaal Werk en Ergotherapie onderzocht zal worden.

Professionals binnen de brede sociale- en gezondheidszorgsectoren zijn vaak nog onvoldoende digitaal competent en voelen zich onzeker of weinig gemotiveerd. Toch worden almaar meer digitale middelen geïmplementeerd in functie van begeleiding, ondersteuning en zorg op maat van personen zodat deze betaalbaar blijven.

Kortom, er is dus een grote nood aan digitaal competente afgestudeerden die enthousiast zijn om zich blijvend digitaal te ontwikkelen. Dit vraagt een doordachte aanpak en systematische en graduele opbouw doorheen een curriculum. Bijgevolg zal in de bacheloropleidingen Sociaal werk en Ergotherapie onderzocht worden hoe het ontwikkelen van zelfregulatie en kritisch, ethisch en probleemoplossend denken en handelen om digitaal competent te zijn, kan worden aangepakt en opgebouwd doorheen het curriculum.