Na het succes van PUW! bouwen we met PUW! 2.0 verder aan sterker en rechtvaardiger onderwijs voor cognitief sterke leerlingen in Vlaanderen. We onderzoeken hoe scholen niet alleen kunnen herkennen, maar ook duurzaam ondersteunen wat deze leerlingen echt nodig hebben op cognitief, sociaal én emotioneel vlak.
In samenwerking met zeven verschillende scholen, waaronder een basisschool, vijf secundaire scholen en een school voor buitengewoon onderwijs (OV4 type 9), worden op maat gemaakte begeleidingstrajecten voor de cognitief sterke leerlingen opgezet, die tevens aansluiten bij de specifieke schoolvisie. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de geavanceerde, objectieve schoolwelzijnsmeetmethode die werd ontwikkeld tijdens PUW!. De methode combineert verschillende zelfrapportagemethodes met objectieve fysiologische data-analyse. Om een holistisch beeld te krijgen, koppelen we de schoolwelzijnsmeetmethode aan Naviskore. Dit is een tool waarmee scholen de sleutelcompetenties en transversale competenties van hun leerlingen over vakken, klassen en graden in kaart kunnen brengen. Door welzijnsindicatoren te verbinden met leerdata en contextuele factoren, krijgen we een diepgaander en meer geïntegreerd zicht op hun schoolervaring.
Met behulp van geavanceerde sensoren en een app streven we ernaar om elk kind de kans te geven om op zijn of haar eigen unieke manier te groeien en te excelleren in het onderwijs.