Overslaan en naar de inhoud gaan

Met de juiste woorden, via de juiste kanalen en op het juiste moment communiceren met impact naar studiekiezers is voor scholen belangrijker dan ooit.

Maar hoe maak je content die je jonge doelgroep (en hun ouders) echt aanspreekt? Wanneer stuur je je communicatie uit? Wat met TikTok en Instagram? En welke kanalen hebben de grootste impact?

Studenten komen aan op campus Kortrijk

Praktisch

Wat?

In deze hands-on inspiratiesessie delen we tips uit eigen ervaring en best practices over hoe scholen efficiënt online en offline kunnen communiceren naar jonge studiekiezers (en hun ouders).

Voor wie?

We richten ons tot directeurs, PR- en communicatieverantwoordelijken en begeleiders van het studiekeuzeproces uit het secundair onderwijs. Dit event focust dan ook op de overstap van het lager naar het secundair (of binnen het secundair).

Waar en wanneer?

Dinsdag 7 november 2023, van 17u tot 20u

The Penta, aula 11 (Sint-Martens-Latemlaan 1B, Kortrijk)

Programma

  • 17u-17u30: De basisprincipes van communicatie voor secundaire scholen (door Jan Dauwe, opleidingscoördinator Communicatie)
  • 17u30-18u: Hoe communiceert Howest tijdens het studiekeuzeproces van 18-jarigen? (door Annelies Geneyn, diensthoofd PR, Werving en Communicatie)
  • 18u-18u30: Best practices
  • 18u30-20u: Netwerkreceptie met hapje en drankje

Inschrijven

Inschrijven is niet langer mogelijk. Contacteer ons via communicatie [at] howest.be (communicatie[at]howest[dot]be)

Sorry... Dit formulier is gesloten voor nieuwe inzendingen.