Hogescholen Howest en Thomas More bundelen de krachten voor een toegepast onderzoek rond Digital Product Passports (DPP) in de mode- en textielsector. De Europese wetgeving rond DPP wordt van kracht in de komende jaren, de weg er naar toe roept echter nog vele vragen op. Daarom slaan de onderzoekers van Cyber3Lab (Howest) en expertisecentrum Duurzaam Ondernemen en Digitale Innovatie (Thomas More) de handen in elkaar voor het project DPP INSIGHT, in samenwerking met partners Fedustria, Creamoda, Flanders DC en Herwin.
Wat zullen we onderzoeken?
- Hoe kan een Digital Product Paspoort het aankoopgedrag van consumenten sturen met duidelijke duurzame keuzes?
- Deepdive in de data die uitgewisseld en toegankelijk gemaakt moet worden binnen potentiële architectuur blauwdrukken op een gedecentraliseerde manier, veilig, volgens de correcte standaarden en op maat van het ecosysteem. Begrijpen hoe een Digital Product Paspoort-systeem efficiënt en optimaal ingezet kan worden, vanuit een technologisch perspectief.
Elk bedrijf is anders en heeft nood aan een Digital Product Paspoort-strategie.
What's in it for you?
Bij een Tetra-call is er altijd een belangrijke rol voor de begeleidingsgroep. In dit project kan je dus input en richting geven om het toegepast onderzoek zo relevant mogelijk af te stemmen aan de noden van de sector. Daarnaast word je betrokken in het creëren en testen van de te ontwikkelen tools en methodologieën. Tenslotte zit je op de eerste rij bij de uitrol van de resultaten die voor de begeleidingsgroep vrij beschikbaar zijn.
Voor wie?
- Kmo’s en grote ondernemingen uit de mode-, bedrijfskleding- en textielsector, inclusief het volledige circulaire ecosysteem.
DPP-oplossingaanbieders & aanverwante partijen.
Meld je aan
Heb je interesse om deel uit te maken van de begeleidingsgroep die dit project vormgeeft? Schrijf je in via dit formulier.