General Practical How to enroll? Waarover? Deze slaapcursus is opgevat vanuit een grote noodzaak om mensen met slaapmoeilijkheden een hand te reiken door hen inzicht te geven in hun verstoord slaappatroon en hen vaardigheden aan te reiken om geleidelijk opnieuw een normaal slaappatroon te verkrijgen. De cursus is opgevat als een ‘slaapschool’, omdat we de mensen heropvoeden tot een normaal slaappatroon. Dit betekent een actieve inzet en deelname van de deelnemer en een openheid om hun opvattingen, gewoontes en gedragingen in vraag te stellen en om te buigen tot constructievere ideeën en gewoontes. In de training maken we gebruik van de principes van Mindfulness, wat staat voor ‘met aandacht door het leven gaan’. Op die manier krijgen we meer greep op slaaprovende factoren zoals stress, drukte, onrust, piekeren, negatieve gedachten en negatieve gevoelens. Doel is uiteindelijk te groeien naar innerlijke rust of harmonie tussen lichaam en geest. Voor wie? Voor verschillende profielen uit de gezondheidzorg. Om deze navorming te mogen volgen, moet je in het bezit zijn van een bachelor- of masterdiploma dat behoort tot het departement Gezondheidszorg (Biomedische wetenschappen, Audiologie, Dieetleer, Logopedie, Mondzorg, Podologie, Toegepaste psychologie,Toegepaste Gezondheidswetenschappen, Ergotherapie, Vroedkunde, Verpleegkunde, Kinesitherapeut, Farmacologie, Tandheelkunde, Geneeskunde) Waarom? Eén op drie mensen beweert regelmatig slecht te slapen en ongeveer één op zes belandt voor dit probleem bij de huisarts. Slapen is een natuurlijk proces, maar kan door allerhande oorzaken verstoord raken. Mensen met chronisch slaaptekort ondervinden tal van gevolgen zowel op lichamelijk als op psychisch vlak. Je algemene weerstand en levensvitaliteit daalt. Uiteindelijk dienen talrijke klachten zich aan zoals hoofdpijn, chronische vermoeidheid, depressie, …. Deze navorming wordt georganiseerd in samenwerking met onze externe partner ICZO. Meer info en inschrijven: www.iczo.be Steunmaatregelen Informatie en inschrijven Inschrijven kan binnenkort. Voor meer informatie contacteer howestacademy [at] howest.be (Howest Academy). Meet Howest Academy Stay informed FAQ Vind je niet wat je zoekt of heb je specifieke vraag over deze opleiding. Neem gerust contact met ons op. Griet Lust Coördinator Howest Academy Contacteer Hoe verloopt de betaling van mijn opleiding? Het doorlopen van de volledige online registratie impliceert dat je definitief bent ingeschreven en je engageert tot het betalen van het inschrijvingsgeld. Na de behandeling van jouw dossier ontvang je per mail een factuur voor betaling van het inschrijvingsgeld. Heb ik recht op een studiebeurs of verminderd inschrijvingsgeld? De meeste vervolgopleidingen (zoals postgraduaten, micro degrees en navormingen) komen niet in aanmerking voor het studiebeurstarief. Beurstarieven zijn voorbehouden voor studenten met een diploma-contract in het reguliere opleidingsaanbod (graduaten en bachelors). Check wel de andere mogelijkheden van de Vlaamse overheid zoals Vlaams Opleidingsverlof, KMO-portefeuille en opleidingscheques. Kan ik nog beroep doen op de KMO-portefeuille als ik al betaald heb met overschrijving? Ja, dat is mogelijk. Stuur jouw rekeningnummer en de facturatiegegevens door naar howestacademy [at] howest.be. De terugbetaling van het oorspronkelijk betaald inschrijvingsgeld zal pas gebeuren na registratie van ontvangst van de betaling met de KMO portefeuille. Je zal dus tijdelijk een dubbele betaling lopende hebben. Is aanwezigheid veplicht? Indien je opleiding gedeeltelijk of volledig wordt vergoed met een financiële tegemoetkoming (KMO, Vlaams opleidingsverlof, Vlaams zorgkrediet, Vlaamse opleidingscheques) dan is het belangrijk de modaliteiten van het financieel stelsel te screenen op verplichte aanwezigheid. Als student ben je zelf verantwoordelijk om je aanwezigheid formeel te laten registreren door de lectoren. Waar vind ik mijn lesmateriaal terug? De coördinator van jouw opleiding zal aangeven via welk systeem er zal gewerkt worden in kortlopende opleidingen. Voor langlopende opleidingen staat je lesmateriaal op leho.howest.be. Inloggen kan met de gegevens die je ontvangen hebt na de verwerking van jouw inschrijving door het studentensecretariaat. Bij wie kan ik terecht voor administratieve informatie over mijn vervolgopleiding? Stuur een mailtje naar howestacademy [at] howest.be en je ontvangt snel een antwoord. Is een registratie via de website een definitieve inschrijving? Voor kortlopende navormingen is een rechtstreekse inschrijving via de webpagina bindend en definitief. Voor diplomacontracten en creditcontracten zoals bachelors, microdegrees en postgraduaten is de voorregistratie niet bindend, maar het verzekert jou wel van een plaatsje in de opleiding. Wanneer ben ik definitief ingeschreven voor een diplomacontract en creditcontract? Je bent definitief ingeschreven nadat je voorregistratie door onze studentenadministratie verwerkt werkt en nadat je je opleidingscontract hebt ondertekend. Dat kan manueel of digitaal via het digitaal leerplatform dat ter beschikking wordt gesteld van de studenten https://leho.howest.be (shortcut onderaan -> ibamaflex -> belangrijke informatie). Kan ik de betaling van mijn inschrijvingsgeld spreiden? De betaling van het inschrijvingsgeld dient te gebeuren uiterlijk op 1 oktober of - wanneer de opleiding op een ander moment start - binnen de 15 dagen na inschrijving. Bij betaling met factuur is de uiterlijke betaaldatum die vermeld staat op de factuur van toepassing. In ZEER uitzonderlijke gevallen kan een spreiding van betaling toegestaan worden mits voorleggen van een afbetalingsplan en mits akkoord van Howest financieel verantwoordelijke, neem hiervoor contact op via howestacademy [at] howest.be