Skip to main content

Waarover?

Deze slaapcursus is opgevat vanuit een grote noodzaak om mensen met slaapmoeilijkheden een hand te reiken door hen inzicht te geven in hun verstoord slaappatroon en hen vaardigheden aan te reiken om geleidelijk opnieuw een normaal slaappatroon te verkrijgen.

De cursus is opgevat als een ‘slaapschool’, omdat we de mensen heropvoeden tot een normaal slaappatroon. Dit betekent een actieve inzet en deelname van de deelnemer en een openheid om hun opvattingen, gewoontes en gedragingen in vraag te stellen en om te buigen tot constructievere ideeën en gewoontes.

In de training maken we gebruik van de principes van Mindfulness, wat staat voor ‘met aandacht door het leven gaan’. Op die manier krijgen we meer greep op slaaprovende factoren zoals stress, drukte, onrust, piekeren, negatieve gedachten en negatieve gevoelens. Doel is uiteindelijk te groeien naar innerlijke rust of harmonie tussen lichaam en geest.

Voor wie?

Voor verschillende profielen uit de gezondheidzorg.

Om deze navorming te mogen volgen, moet je in het bezit zijn van een bachelor- of masterdiploma dat behoort tot het departement Gezondheidszorg (Biomedische wetenschappen, Audiologie, Dieetleer, Logopedie, Mondzorg, Podologie, Toegepaste psychologie,Toegepaste Gezondheidswetenschappen, Ergotherapie, Vroedkunde, Verpleegkunde, Kinesitherapeut, Farmacologie, Tandheelkunde, Geneeskunde)

Waarom?

Eén op drie mensen beweert regelmatig slecht te slapen en ongeveer één op zes belandt voor dit probleem bij de huisarts. Slapen is een natuurlijk proces, maar kan door allerhande oorzaken verstoord raken. Mensen met chronisch slaaptekort ondervinden tal van gevolgen zowel op lichamelijk als op psychisch vlak. Je algemene weerstand en levensvitaliteit daalt. Uiteindelijk dienen talrijke klachten zich aan zoals hoofdpijn, chronische vermoeidheid, depressie, ….

Lector Jasper voor de groep

Deze navorming wordt georganiseerd in samenwerking met onze externe partner ICZO.

Meer info en inschrijven: www.iczo.be

Steun­maatregelen

Informatie en inschrijven

Inschrijven kan binnenkort.

Voor meer informatie contacteer howestacademy [at] howest.be (Howest Academy).

Info days
Read more

Meet Howest Academy

FAQ

Vind je niet wat je zoekt of heb je specifieke vraag over deze opleiding. Neem gerust contact met ons op.

Griet Lust

Griet Lust

Coördinator Howest Academy

Completing the online registration implies that you are officially enrolled and commits you to paying the registration fee. After your file is processed, you will receive an email with an invoice for payment of the registration fee.

Most advanced programmes (such as micro degrees and post-graduate programmes) are not eligible for scholarships or reduced fees. That type of financial assistance is reserved for students within the standard programmes (bachelor's). However, there are other possibilities offered by the Flemish government such as Flemish educational allowance, KMO-portefeuille and study vouchers.

Yes, it is possible. Please send your account number and billing details to howestacademy [at] howest.be (howestacademy[at]howest[dot]be). The refund for the originally paid registration fee will only be made after registration of payment with the SME-wallet. You will therefore temporarily have a double payment pending.

If your training is partially or fully funded through financial assistance (SME, Flemish training leave, Flemish educational allowance, Flemish training vouchers), it is important to check the terms of the financial assistance programme concerning compulsory attendance. Students are responsible for having their attendance formally registered by the lecturers.

The coordinator of your course will indicate which platform will be used for short-term courses. For long-term programmes, your course material can be found on leho.howest.be. You can log in with the details you received from the registrar’s office after enrolment.

Send an e-mail to howestacademy [at] howest.be (howestacademy[at]howest[dot]be) and you will get a quick reply.

For short-term postgraduate courses, direct registration via the webpage is final and binding. For diploma and credit courses such as bachelor’s, associates and microdegrees, pre-registration is not binding, but it assures you a place in the programme.

  • For associates degree:
    You are officially enrolled once you have completed your pre-registration online and signed it digitally. After processing and approval of your online registration by the registrar’s office, you will receive login details and an invoice for payment of the registration fee.
  • For microdegrees:
    You are officially enrolled after your pre-registration has been processed by the student registrar and after you have signed your programme contract. This can be done manually or digitally via the digital student learning platform: https://leho.howest.be/ (shortcut at the bottom -> ibamaflex -> important information).

Payment of the registration fee must be made no later than 1 October or - if the course starts at another time - within 15 days of registration. For payments made by invoice, the latest payment date mentioned on the invoice applies. Only in exceptional cases will instalment payments be allowed and only if an instalment plan has been submitted and agreed to by Howest's financial officer. Please contact us at howestacademy [at] howest.be (howestacademy[at]howest[dot]be) for more information.