Let’s Talk Social

letstalksocial-powerdbyaccent-newlogo.png

Laatstejaarsstudenten van de opleiding Communicatiemanagement aan Howest organiseren op 13 december Let’s Talk Social. Deze derde editie van Let’s Talk brengt communicatieprofessionals samen rond het gebruik van social media in het bedrijfsleven. Met talks over community management, influencer marketing en privacy.

Bedrijven lanceren zich volop op social media. Maar hoe blijft een merk trouw aan zichzelf op sociale media? Wat is de impact van social media op de bedrijfsresultaten? Hoe moet een organisatie omgaan met customer data? Wat is de meerwaarde van influencer marketing en hoe hieraan beginnen? Dat zijn vragen die tijdens Let’s Talk Social in de schijnwerpers staan.

Laatste keynote Nick Vinckier op Belgische bodem

In 4 talks en 3 inspiratiesessies komen communicatieprofessionals hun kennis en ervaring delen over de opportuniteiten van social media. Digital consultant en Howest-alumnus Nick Vinckier (Duval Union Consulting) brengt met The big & little secrets I learnt the past 4 years zijn voorlopig laatste keynote op Belgische bodem. Straks verhuist hij immers naar het Midden-Oosten. Nick bundelt vier jaar ervaring in een best of over growth hacking en digital transformation.

Voor de andere lezingen tekenen volgende sprekers present:

  • Jan-Willem Lust (deJuristen) beantwoordt in een kritisch panelgesprek juridische vragen over privacy, GDPR, big data en meer.
  • Influencer Niel Van Herck (Tjoolaard) vertelt hoe en waarom hij op sponsoring van grote merken kan rekenen voor zijn reisavonturen.
  • Ex-Fan Relationship Manager bij de Rode Duivels Pieter Maenhout (90/24 Sports Brussels) illustreert hoe je door middel van sociale media ‘volgers’ in echte ‘fans’ kan transformeren.
  • Kim Castro (NMBS, founder Blue Kangaroo) leidt een team communitiy managers voor wie customer care de hoogste prioriteit is op sociale media. Hij lanceerde ook Blue Kangaroo, een app die crisiscommunicatie op social media vergemakkelijkt.
  • Community manager Camille Pollie (Open VRT) legt uit hoe ze een community van digitale creatievelingen verenigt.
  • Maarten Kesteloot (co-founder Influo) geeft tekst en uitleg over het leiden van een groeiend softwarebedrijf gespecialiseerd in influencer marketing.

De avond staat open voor zowel professionals als studenten uit de communicatie- en marketingsector. Let’s Talk Social biedt een unieke kans om zich verder te verdiepen in het professioneel gebruik van social media.

Het event past in de Let’s Talk-reeks van de opleiding Communicatiemanagement van Howest. De vorige succesvolle editie, Let’s Talk Video, had het gebruik van online video als centraal thema. De reeks bevestigt de vernieuwende en expertmatige rol van Howest binnen de creatieve regio Kortrijk.

Praktisch

  • Woensdag 13 december om 18 uur in The Square, Luipaardstraat 12a, 8500 Kortrijk
  • Professionals betalen €50 (businesspakketten, €35, zijn mogelijk), studenten €10
  • Alle info en inschrijven via letstalk.howest.be
  • Met dank aan de sponsors: Accent, BNP Paribas Fortis (Kortrijk Zuid en Centrum), Lab9

Meer info:

  • Lieselot Vandamme, opleiding communicatiemanagement, 0486/ 39 18 13
  • Marthe Dewitte, studente communicatiemanagement, 0497/ 66 76 04
  • Tom Delmotte, woordvoerder Howest, 0471/98 30 36