General Practical How to apply? Waarover? Hoe richt je je eigen B&B op? Wettelijk kader. Hoe maak je een businessplan voor je eigen B&B op? Stappenplan. Hoe zorg je voor kwaliteit en beleving? Belang van online reputatie en unieke ervaringen. Hoe garandeer je een gastvrij onthaal voor al je gasten? Hospitality en toegankelijkheid. Hoe run je je B&B op een efficiënte manier? Het dagdagelijkse management. Hoe promoot je je B&B en zorg je voor boekingen? Zet je troeven via de juiste kanalen in de kijker. Pitch je businessplan! Presentatie en individuele feedback. De lessen worden gegeven door Luc Abbeloos – marketingdirecteur Westtoer & uitbater vakantielogies Voor wie? Doen programma’s als Met Vier in Bed je dromen over een toekomst als B&B-uitbater? Heb je een groot huis en kriebelt het om er meer mee te doen? Of wil je graag ontdekken of het runnen van een eigen logies überhaupt iets voor jou is? Deze opleiding is bedoeld voor een hele brede doelgroep, leeftijd tussen 22 en 70 jaar! Waarom? De Vlaamse overheid legt een aantal spelregels op als je een B&B opent, maar een getuigschrift en diploma hoef je niet voor te leggen. Nochtans is het voor mensen die plannen hebben om een logies uit te baten, wel interessant om inzichten te verwerven vooraleer ze effectief de stap zetten naar een eigen zaak. Data en locatie 13 februari 2024 20 februari 2024 28 februari 2024 6 maart 2024 13 maart 2024 27 maart 2024 17 april 2024 tot Alle lessen vinden plaats van 18 tot 21 uur in Campus Kortrijk Weide - The Penta. Kostprijs €365. Ben je alumnus van de opleiding Bachelor in de Toerisme en Recreatiemanagement aan Howest? Dan ontvang je een korting van €20. Deze training komt in aanmerking voor de kmo-portefeuille in het thema "Bedrijfsstrategie - Ondernemingsplan" (goedkeuringsnummer: DV.O241438). De aanvraag voor ondersteuning moet binnen 14 dagen na de start van de training worden ingediend. Meer informatie is te vinden op www.kmo-portefeuille.be. Deze navorming was in een mum van tijd volzet. Heb je interesse om vrijblijvend op de wachtlijst te komen voor de volgende editie vanaf februari 2025? Vul dan dit formulier in. Steunmaatregelen Inschrijven Inschrijven voor de navorming "Start je eigen B&B" is niet langer mogelijk. Schrijf je vrijblijvend in op de wachtlijst voor de volgende editie (februari 2025). Sorry... This form is closed to new submissions. Leave this field blank Info days Read more Meet Howest Academy FAQ Vind je niet wat je zoekt of heb je specifieke vraag over deze opleiding. Neem gerust contact met ons op. Eliza Bruneel Opleidingsverantwoordelijke Contact What is the payment process for my course? Completing the online registration implies that you are officially enrolled and commits you to paying the registration fee. After your file is processed, you will receive an email with an invoice for payment of the registration fee. Am I entitled to a scholarship or reduced fees? Most advanced programmes (such as micro degrees and post-graduate programmes) are not eligible for scholarships or reduced fees. That type of financial assistance is reserved for students within the standard programmes (bachelor's). However, there are other possibilities offered by the Flemish government such as Flemish educational allowance, KMO-portefeuille and study vouchers. Can I still use the SME-wallet if I have already paid by bank transfer? Yes, it is possible. Please send your account number and billing details to howestacademy [at] howest.be (howestacademy[at]howest[dot]be). The refund for the originally paid registration fee will only be made after registration of payment with the SME-wallet. You will therefore temporarily have a double payment pending. Is attendance compulsory? If your training is partially or fully funded through financial assistance (SME, Flemish training leave, Flemish educational allowance, Flemish training vouchers), it is important to check the terms of the financial assistance programme concerning compulsory attendance. Students are responsible for having their attendance formally registered by the lecturers. Where can I find my course material? The coordinator of your course will indicate which platform will be used for short-term courses. For long-term programmes, your course material can be found on leho.howest.be. You can log in with the details you received from the registrar’s office after enrolment. Who can I contact for administrative information about my further education? Send an e-mail to howestacademy [at] howest.be (howestacademy[at]howest[dot]be) and you will get a quick reply. Is a registration via the website final? For short-term postgraduate courses, direct registration via the webpage is final and binding. For diploma and credit courses such as bachelor’s, associates and microdegrees, pre-registration is not binding, but it assures you a place in the programme. When am I considered officially enrolled for diploma and credit courses? For associates degree: You are officially enrolled once you have completed your pre-registration online and signed it digitally. After processing and approval of your online registration by the registrar’s office, you will receive login details and an invoice for payment of the registration fee. For microdegrees: You are officially enrolled after your pre-registration has been processed by the student registrar and after you have signed your programme contract. This can be done manually or digitally via the digital student learning platform: https://leho.howest.be/ (shortcut at the bottom -> ibamaflex -> important information). Can I pay my tuition fees in installments? Payment of the registration fee must be made no later than 1 October or - if the course starts at another time - within 15 days of registration. For payments made by invoice, the latest payment date mentioned on the invoice applies. Only in exceptional cases will instalment payments be allowed and only if an instalment plan has been submitted and agreed to by Howest's financial officer. Please contact us at howestacademy [at] howest.be (howestacademy[at]howest[dot]be) for more information.