FAQ

howest illustraties_Nog vragen- cropped.png

Als student aan Howest heb je voor elke opleiding een laptop nodig. Speciaal hiervoor werd het Howest laptopproject opgestart, wat ervoor zorgt dat je tegen een voordelige prijs een laptop van de beste kwaliteit kan aanschaffen. Via deze lijst vind je een antwoord op frequent gestelde vragen.

Geen antwoord op je vraag? Aarzel dan niet en contacteer ons!

Waarom is een laptop verplicht? Wat zijn de voordelen?

Met een laptop heb je altijd en overal toegang tot jouw cursusmateriaal, internet, presentaties.  Werken aan jouw opdrachten kan je thuis, op kot of op school want je beschikt over alle noodzakelijke software op je toestel. Via jouw laptop kan je de elektronische communicatie van jouw docenten vlot opvolgen via e-mail of onze leeromgeving.

Ben ik verplicht een laptop via het laptopproject te kopen?

Nee, niemand is verplicht een toestel aan te kopen via het laptopproject. Het is vrijblijvend aanbod. Mogelijk heb je al een toestel en kan het ook gebruikt worden in jouw opleiding als het toestel nog performant genoeg is.  Verken de markt, vergelijk aanbiedingen en prijzen, wees kritisch. 

Vragen?  Stuur ons een bericht via het contactformulier of bezoek de stand van het laptopproject op één van onze infodagen. We helpen jou graag verder.

Hoe werkt laptopproject? Welk voordeel heb ik daarbij?

Howest werkt samen met externe partners voor het aanbod van de toestellen.  In samenspraak met de hogeschool gaat de externe partner op zoek naar toestellen bij topmerken die minstens 3 jaar geschikt zijn binnen de gekozen opleiding. 
Daarom vragen wij van onze externe partners dat er ook 3 jaar bedrijfsgarantie wordt aangeboden op de toestellen. 

HP: Je krijgt 3 jaar next business day on-site garantie voor HP via onze externe partner academicshop.be. Concreet betekent dit, dat als je je laptop binnenbrengt voor een reparatie onder garantie in het service center van de externe partner, het toestel de volgende werkdag hersteld wordt.  Duurt een herstelling langer dan verwacht dan heb je recht op een vervangtoestel.

APPLE: Je krijgt 3 jaar garantie en telefonische ondersteuning voor Apple (Apple Custom Applecare for Education). De herstellingen gebeuren in één van Lab9 winkels (Kortrijk, Brugge). Als de hersteltijd langer duurt, heb je recht op een vervangtoestel.
 

Waar kan ik mijn laptop bestellen?

Hoe kan ik de leverancier contacteren?

  • Voor de HP toestellen kan u bellen naar 03 475 19 75 of mailen naar info@signpost.be.
  • Voor de Apple toestellen kan u bellen naar 056 25 55 11 of mailen naar education@lab9.be.

Belangrijke informatie over Wifi binnen Howest

Vanaf september 2019 moeten alle toestellen in Howest beschikken over wifi kaart die 5Ghz frequentie ondersteunt. Bij de aankoop van een toestel kijk je best voor een wifi kaart waarbij ac en 2x2 vermeld staan. Wifi kaarten die enkel 802.11bg vermelden zullen slechte prestaties halen op ons draadloos netwerk.  Je hoeft hiervoor geen nieuw toestel aan te schaffen. Je kan een usb wifi dongle aankopen zoals op https://howest.academicshop.be/accessoires/wifi-usb.html