Let’s Talk Influencers

Let’s Talk Influencers

Let’s Talk Influencers

Academiejaar:2018-2019

Influencer marketing: hype of here-to-stay?  
Influencers: loslopend wild of passé & geloofwaardig of cliché?  

Let’s Talk Influencers belicht influencer marketing vanuit verschillende invalshoeken. Boeiende sprekers focussen tijdens deze talks op het efficiënt kiezen en inzetten van influencers. Hoe vergroot je als bedrijf je bereik met influencers? Waar streven influencers naar? Hoe creëer je doelgericht content? Hoe activeer je een doelgroep? Let’s Talk Influencers gaf antwoord!

De experts aan het woord van deze editie waren:   

  • Sander Duivestein, Trendwatcher en Expert in Virtual Influencers 
  • Nele Pieters, Co-founder van Hungaria Academy en auteur van Community Marketing 
  • Sofie Van Hooydonck, Instagram Expert & Influencer 
  • Joachim Badejoh, Social Influencer & ondernemer Ori Omi & BadeAcademy 
  • Liesbeth Pyck, Co-founder and managing partner bij Famous Relations 
  • Bert Marievoet, Influencer Marketeer 
  • Freek Stevens, Social Media Manager, Storyteller & Content Creator 

  
Meer Let’s Talks op letstalk.howest.be

Let's Talk Generation

Let's Talk Generations

Let's Talk Generations

Academiejaar:2017-2018

Are you really talking to me? Babyboomer, Generation X, Y of Z ? Elke generatie heeft eigen voorkeuren, lifestyle en mediagebruik.  

Maak je één campagne voor iedereen of voor elke doelgroep apart? Past iedereen eigenlijk wel binnen dat ene profiel van een generatie? Wat maakt een generatie uniek? Let’s Talk Generations gaf antwoord!

De experts aan het woord van de ze editie waren:  

  • Joeri Van den Bergh, co-founder en partner van Insites Consulting 
  • Lieven De Marez, founder van Digimeter en hoogleraar verbonden aan Imec – UGent 
  • Hanan Challouki en Taha Riani, founders van Allyens 
  • Hendrik Dacquin, co-founder en CEO van Small Town Heroes 
  • Gianni De Muynck, woordvoerder en online community manager van AXA Belgium 
  • Filip Lemaitre, founder van The Silver Ones 
  • Kim Cauberghs, Content & Communications Manager 
  • Lieve De Mol, Commercial Director bij Hello bank!

Meer Let’s Talks op letstalk.howest.be

LetsTalkSocial

LetsTalkSocial

LetsTalkSocial

Academiejaar:2017-2018

Social media, we staan ermee op en gaan ermee slapen. We liken, maken vrienden, posten comments, sharen, klikken op ads, … Dus springen organisaties enthousiast in de diepe oceaan van social media. Iedereen wil zichtbaar zijn. Hoe blijf je trouw aan je brand op social media?  Hoe trigger je je doelgroep? Wat is de ROI van social media? Hoe activeer je jouw community?

Op het programma van Let’s Talk Social stonden alumnus Nick Vinckier, Digital Consultant bij Duval Union Consulting, Maarten Kesteloot, Co-founder & CEO Influo, een influencer marketing platform, Jan-Willen Lust, Head of Legal bij deJuristen, Camille Pollie, Community Manager bij OpenVRT, Niel Van Herck, Influencer & founder van Tjoolaard, Pieter Maenhout, ex-Fan Relationship Manager bij de Rode Duivels & huidig General Manager bij 90/24 Sports Brussels en Kim Castro Social Media Team Leader NMBS & Founder van Blue Kangaroo.

Meer Let’s Talks op letstalk.howest.be 

WOW Kortrijk

WOW Kortrijk 2017-2018

WOW Kortrijk 2017-2018

Academiejaar:2017-2018

“There is a whole new generation who’s ready to create a new society. We don’t know whether it will be better, it’s the fact that they are willing to create it. It’s about creating á society.”


WOW staat voor Window On the World. In dit interdisciplinaire project gaat Howest de uitdaging aan met de derdejaarsstudenten uit de opleidingen Communicatiemanagement, Devine, Ergotherapie, Industrieel Product Ontwerpen, Sociaal Werk en Toerisme en Recreatiemanagement.
Gedurende één week bezetten zij de Kortrijkse Budafabriek en Budascoop om samen te werken in opdracht van Het Heilig Hart in Kortrijk.

Autonomie, participatie, empowerment en enablement waren dé vier kernwoorden tijdens deze WOW-week. Vanuit deze visie gingen studenten samen met de bewoner op zoek naar wat voor hem of haar een betekenisvolle activiteit is en daaraan gekoppeld een wens, nood of behoefte. Studenten gingen daarmee aan de slag en kwamen tot een innovatief concept of prototype.

LetsTalkVideo

LetsTalkVideo

LetsTalkVideo

Academiejaar:2016-2017

Onze opvolger voor Let’s Talk Smart.

Content is king! En die content komt steeds vaker in de vorm van video. Let’s Talk Video wil een antwoord bieden op de vitale vraag: hoe kan video een echte toegevoegde waarde bieden aan de communicatie van jouw organisatie.

Studenten Communicatiemanagement gingen de uitdaging aan en werkten samen met docenten aan dit fantastisch event!

Meer Let’s Talks op letstalk.howest.be

LetsTalkSmart

LetsTalkSmart

LetsTalkSmart

Academiejaar:2016-2017

Smartphones worden alsmaar belangrijker in het bedrijfsleven. Wie hem slim wil gebruiken moet weten hoe ermee te werken.

Met dit inzicht organiseerden de studenten Events Let’ s Talk Smart, een steengoed evenement voor de communicatieprofessional. Ze nodigden 3 sprekers uit die elk vanuit hun perspectief advies brachten over het gebruik van de smartphone en de mogelijke applicaties voor het bedrijfsleven.

  • Veel bedrijven hebben een online strategie, maar Thomas Smolders had het over hoe men die online conversation verder kan perfectioneren met tekst, foto’s en video’s.
  • Beelden en infographics zijn aan een enorme opmars bezig. Vicky Bogaert is experte en toonde een aantal kneepjes uit het vak: de smartphone als je beste camera!
  • Zonder apps geen communicatie! Denk maar aan Mailchimp, Feedly enz. Kristof D’hanens & Mathias Algoet van Appstublieft brachten ene overzicht van de nieuwste apps.

letstalk.howest.be

LetsTalkSticky

LetsTalkSticky

LetsTalkSticky

Academiejaar:2016-2017

Als student Communicatiemanagement dagen we je af en toe eens uit om als ambassadeur onze communicatiecampagnes mee te helpen ondersteunen. LetsTalkSticky is daar het leukste voorbeeld van. Elke student krijgt 10 stickers krijgt om op affiches in de publieke ruimte te verspreiden. Op die sticker komt een quote die een dialoog aangaat met wat op de affiche te zien is. Via de hashtag #LetsTalkSticky gaat de campagne viraal op Instagram. In 2016 haalde deze campagne maar liefst 265 likes!

WOW Kortrijk

WOW Kortrijk

WOW Kortrijk

Academiejaar:2016-2017

“There is a whole new generation who’s ready to create a new society. We don’t know whether it will be better, it’s the fact that they are willing to create it. It’s about creating á society.”

WOW staat voor Window On the World. In dit interdisciplinaire project gaat Howest de uitdaging aan met de derdejaarsstudenten uit de opleidingen Communicatiemanagement, Devine, Ergotherapie, Industrieel Product Ontwerpen, Sociaal Werk en Toerisme & Recreatiemanagement.

Gedurende één week bezetten zij de Kortrijkse Budafabriek en Budascoop om samen te werken in opdracht van Straathoekwerk Kortrijk. De wereld is groter dan die van je eigen opleiding. Oogkleppen af is de boodschap!

Elk team gaat op zoek naar een innovatieve en creatieve oplossing voor een mensgerichte probleemstelling met betrekking tot één van deze vijf grote thema’s: energy, equipment, hygiene, sharing en food. Binnen elk thema wordt op het einde van de week een Howest Impact Award uitgereikt voor de meest vindingrijke oplossing.

POP is ART

POP is ART

POP is ART

Academiejaar:2015-2016

In 1956 scoorde Elvis Presley zijn eerste nummer 1 hit, de film ‘Rock Around The Clock’ werd een groot succes en Johnny Cash verkocht 2 miljoen exemplaren van ‘I Walk The Line’. In 1956 creëerde Richard Hamilton het eerste Pop Art kunstwerk dat een iconische status verwierf. Deze kunststroming viel niet toevallig samen met de globalisering van popmuziek en jongerencultuur. Rock (and Roll) werd Pop. En Pop werd Art.

Studio Brussel-presentator Stijn Van de Voorde en grafisch vormgeefster Eva Goethals vertaalden 60 songquotes uit 60 jaar popmuziek in 60 unieke werken. Eentje per jaar.

De tentoonstelling was onder andere te zien in Leuven, Hasselt, Sint-Niklaas, Antwerpen en London. Met de opleiding Communicatiemanagement van Howest, brachten we de tentoonstelling ook naar de Kortrijkse Budafabriek.

Dagelijks ontvangen we 3.000 prikkels. Enkel de sterkste beelden en de krachtigste woorden maken kans om zich in ons brein te nestelen. Dat brengt ons op het speelveld van de communicatieprofessional. Want professioneel communiceren, dat is een verhaal op een doeltreffende en creatieve manier brengen. Problemen analyseren, ons inleven in de doelgroep, strategieën en creatieve oplossingen bedenken, dat is onze kunst.

Bekijk de aftermovie.