Let’s Talk Influencers

Let’s Talk Influencers

Let’s Talk Influencers

Academiejaar:2018-2019

Influencer marketing: hype of here-to-stay?  
Influencers: loslopend wild of passé & geloofwaardig of cliché?  

Let’s Talk Influencers belicht influencer marketing vanuit verschillende invalshoeken. Boeiende sprekers focussen tijdens deze talks op het efficiënt kiezen en inzetten van influencers. Hoe vergroot je als bedrijf je bereik met influencers? Waar streven influencers naar? Hoe creëer je doelgericht content? Hoe activeer je een doelgroep? Let’s Talk Influencers gaf antwoord!

De experts aan het woord van deze editie waren:   

  • Sander Duivestein, Trendwatcher en Expert in Virtual Influencers 
  • Nele Pieters, Co-founder van Hungaria Academy en auteur van Community Marketing 
  • Sofie Van Hooydonck, Instagram Expert & Influencer 
  • Joachim Badejoh, Social Influencer & ondernemer Ori Omi & BadeAcademy 
  • Liesbeth Pyck, Co-founder and managing partner bij Famous Relations 
  • Bert Marievoet, Influencer Marketeer 
  • Freek Stevens, Social Media Manager, Storyteller & Content Creator 

  
Meer Let’s Talks op letstalk.howest.be

Let's Talk Generation

Let's Talk Generations

Let's Talk Generations

Academiejaar:2017-2018

Are you really talking to me? Babyboomer, Generation X, Y of Z ? Elke generatie heeft eigen voorkeuren, lifestyle en mediagebruik.  

Maak je één campagne voor iedereen of voor elke doelgroep apart? Past iedereen eigenlijk wel binnen dat ene profiel van een generatie? Wat maakt een generatie uniek? Let’s Talk Generations gaf antwoord!

De experts aan het woord van de ze editie waren:  

  • Joeri Van den Bergh, co-founder en partner van Insites Consulting 
  • Lieven De Marez, founder van Digimeter en hoogleraar verbonden aan Imec – UGent 
  • Hanan Challouki en Taha Riani, founders van Allyens 
  • Hendrik Dacquin, co-founder en CEO van Small Town Heroes 
  • Gianni De Muynck, woordvoerder en online community manager van AXA Belgium 
  • Filip Lemaitre, founder van The Silver Ones 
  • Kim Cauberghs, Content & Communications Manager 
  • Lieve De Mol, Commercial Director bij Hello bank!

Meer Let’s Talks op letstalk.howest.be

LetsTalkSocial

LetsTalkSocial

LetsTalkSocial

Academiejaar:2017-2018

Social media, we staan ermee op en gaan ermee slapen. We liken, maken vrienden, posten comments, sharen, klikken op ads, … Dus springen organisaties enthousiast in de diepe oceaan van social media. Iedereen wil zichtbaar zijn. Hoe blijf je trouw aan je brand op social media?  Hoe trigger je je doelgroep? Wat is de ROI van social media? Hoe activeer je jouw community?

Op het programma van Let’s Talk Social stonden alumnus Nick Vinckier, Digital Consultant bij Duval Union Consulting, Maarten Kesteloot, Co-founder & CEO Influo, een influencer marketing platform, Jan-Willen Lust, Head of Legal bij deJuristen, Camille Pollie, Community Manager bij OpenVRT, Niel Van Herck, Influencer & founder van Tjoolaard, Pieter Maenhout, ex-Fan Relationship Manager bij de Rode Duivels & huidig General Manager bij 90/24 Sports Brussels en Kim Castro Social Media Team Leader NMBS & Founder van Blue Kangaroo.

Meer Let’s Talks op letstalk.howest.be 

Howest Industrieel Productontwerpen

Co-ownership

Co-ownership

Academiejaar:2017-2018

Eén van de kernconcepten van onze opleiding is het “co-ownership”.Het IPO docententeam geeft tijdens de opleiding trapsgewijs meer mede-eigenaarschap en verantwoordelijkheden aan de studenten, zowel op het individuele vlak, of dat van het leren zelf (internal co-ownership), als op het sociale vlak of dat van de IDC community en infrastructuur (external co-ownership).

Zo zijn in 1IPO de opdrachten en lessen nog duidelijk vakgebonden. Dit evolueert in 3IPO naar een ontwerpbureau waar je als professional met enkele teamgenoten samenwerkt aan verschillende projecten, met docenten en over de vakken heen.
 

2_bureaus 3IPO.jpg

Howest Industrieel Productontwerpen

XPO

XPO

Academiejaar:2017-2018

Al onze laatstejaars doen een eindwerk bij een zelfscheppend bedrijf in Vlaanderen of ver daarbuiten. Het eindwerk is dan ook de kers op de taart van elke IPO. Jaarlijks stellen onze afstudeerders hun producten tentoon tijdens onze XPO. Ben je benieuwd? Bekijk ze online of in levende lijve op de expo die jaarlijks plaats vindt tijdens de laatste week van juni tot de eerste week van september in het Industrial Design Center. *

* hou bij een bezoekje wel rekening met de Howest IDC zomersluiting van half juli tot half augustus.

3_industrialisatie.jpg3_industrialisatie (2).jpg

Howest Industrieel Productontwerpen

Prototyping

Prototyping

Academiejaar:2017-2018

“Prototyping” is niet alleen de kernactiviteit in het IDC, het is ook de naam van de professionele vakbeurs van Howest en Kortrijk XPO. Deze beurs brengt professionals, ontwerpbureaus en producenten van vooruitstrevende materialen en technieken zoals additive manufacturing, virtual reality, lasercutting, bij elkaar. Ook onze ontwerpstudenten begeven zich op de beursvloer. Niet enkel om nieuwsgierig deze beurs te verkennen, maar vooral om in enkele leuke designsprints, een aantal prototyping technieken te demonstreren aan de bezoekers.

4_prototyping beurs (2).JPG
5_prototyping 2017_46 (3).JPG

Howest Industrieel Productontwerpen

MyMachine

MyMachine

Academiejaar:2017-2018

Tijdens je studie Industrieel Productontwerpen maak je niet alleen je eigen dromen, maar ook deze van kinderen waar! MyMachine, het alombekende project waarin ‘droommachines’ bedacht door lagere schoolkinderen werkelijkheid worden, doet een beroep op onze IPO studenten voor een eerste prototype.

6_mymachine.JPG

Howest Industrieel Productontwerpen

IPO goes international

IPO goes international

Academiejaar:2016-2017

Met scholen

Af en toe krijg je ook les van buitenlandse gastsprekers of werk je samen met internationale studenten in thematische ontwerpweken (Intensive Program). Ook internationale summerschools of ontwikkelingssamenwerking via zuidstages of –projecten zijn mogelijk. Daarnaast studeren er elk semester buitenlandse studenten op onze campus.

Check de site van het IP!

Elders studeren en werken

De wereld ligt aan je voeten. Wie wil, kan tijdens zijn opleiding IPO studeren in een buitenlandse designschool of stage lopen in een buitenlands bedrijf. Studeren in één van onze partnerscholen is mogelijk vanaf het tweede jaar.

Je kan een semester school lopen  bij een van onze vele Europese partnerscholen, zoals Mid Sweden University (Zweden), Hogeschool Rotterdam (Nederland) ... Of bij een van de overzeese partners, zoals Appalachian State University (North Carolina), DeTao (Shanghai) ...

Howest Industrieel Productontwerpen

Studiereizen

Studiereizen

Academiejaar:2017-2018

Elk jaar trekken we er met onze tweede- en derdejaars op uit om inspiratie op te doen bij ontwerpers in het buitenland. Tijdens de studiereizen in Europa (Instanbul, Milaan, Göteborg en Berlijn) en de VS (Seattle, Chicago en San Francisco) bezochten we o.a. Boeing, Nintendo, IDEO, Teague, Minimal, Smart Design, BMW Motorrad, Volkswagen, HP, Vitra en Grundig. In Tokyo bezochten we zowel wereldspelers als Panasonic, Canon als plaatselijke arts & crafts. In 2019 trokken we richting China voor cultuur en bedrijfsbezoeken in Shanghai en Beijing! 

8_Tokyo.jpg

Howest Industrieel Productontwerpen

Bedrijfsprojecten

Bedrijfsprojecten

Academiejaar:2017-2018

Tijdens je opleiding werk je vaak en intensief samen met bedrijven en opdrachtgevers, al vanaf het eerste jaar werk je voor echte klanten zoals Dreamland, Decathlon, bpost, Ridley, Extremis,.. Naast de theorie verwerk je in kleine designteams heel wat labo’s en projecten. Al onze ontwerpstudenten lopen stage in kmo’s en multinationals in binnen- of buitenland. We bezoeken bedrijven en beurzen en in de ontwerpweken laten we onze studenten coachen door grote en bekende designers. Al je ontwerpvaardigheden pas je toe in boeiende en concrete opdrachten voor bedrijven. Als je afstudeert, heb je meteen een mooie portfolio op zak.

Bedrijven waar we regelmatig mee samenwerken zijn Dreamland, Aveve, Ahrend, Cras, Decathlon, bpost, Savic, Symo, Ridley, Dymo, Metafox, Televic, Barco, Renson, Recticel, ...

DSC_3787_1_1.jpg

Howest Industrieel Productontwerpen

Industrial Design Center 2.0

Industrial Design Center 2.0

Academiejaar:2017-2018

Studeren en werken doe je in het Industrial Design Center (IDC). Dit is de thuis van elke IPO met toffe ontwerpstudio’s, werk- en rustplekken. Afgelopen jaar groeiden we van 2000 m2 naar maar liefst 3400 m2. Het IDC is als het ware een mini-factory waar studenten en afgestudeerden hun eigen producten in productie kunnen brengen. Daarnaast vind je er tal van labs voor al jouw ontwerpuitdagingen:

  • een eigentijds prototyping atelier hout, metaal en kunststof
  • een FABlab met 3D printers, lasercutters en CNC machines
  • een keramiek en composiet lab
  • een hybrid prototyping lab vol arduino’s en slimme snufjes.
  • een fotografiestudio
  • een UX studio
  • een materialenbibliotheek en textiel atelier
  • een shop met prototyping en tekenmaterialen

Het Industrial Design Center is echter meer dan een gebouw. Het is een biotoop waar studenten, docenten, onderzoekers en bedrijven elkaar ontmoeten.

1_rendering-nieuwbouw_low.jpg

WOW Kortrijk

WOW Kortrijk 2017-2018

WOW Kortrijk 2017-2018

Academiejaar:2017-2018

“There is a whole new generation who’s ready to create a new society. We don’t know whether it will be better, it’s the fact that they are willing to create it. It’s about creating á society.”


WOW staat voor Window On the World. In dit interdisciplinaire project gaat Howest de uitdaging aan met de derdejaarsstudenten uit de opleidingen Communicatiemanagement, Devine, Ergotherapie, Industrieel Product Ontwerpen, Sociaal Werk en Toerisme en Recreatiemanagement.
Gedurende één week bezetten zij de Kortrijkse Budafabriek en Budascoop om samen te werken in opdracht van Het Heilig Hart in Kortrijk.

Autonomie, participatie, empowerment en enablement waren dé vier kernwoorden tijdens deze WOW-week. Vanuit deze visie gingen studenten samen met de bewoner op zoek naar wat voor hem of haar een betekenisvolle activiteit is en daaraan gekoppeld een wens, nood of behoefte. Studenten gingen daarmee aan de slag en kwamen tot een innovatief concept of prototype.

LetsTalkVideo

LetsTalkVideo

LetsTalkVideo

Academiejaar:2016-2017

Onze opvolger voor Let’s Talk Smart.

Content is king! En die content komt steeds vaker in de vorm van video. Let’s Talk Video wil een antwoord bieden op de vitale vraag: hoe kan video een echte toegevoegde waarde bieden aan de communicatie van jouw organisatie.

Studenten Communicatiemanagement gingen de uitdaging aan en werkten samen met docenten aan dit fantastisch event!

Meer Let’s Talks op letstalk.howest.be

LetsTalkSmart

LetsTalkSmart

LetsTalkSmart

Academiejaar:2016-2017

Smartphones worden alsmaar belangrijker in het bedrijfsleven. Wie hem slim wil gebruiken moet weten hoe ermee te werken.

Met dit inzicht organiseerden de studenten Events Let’ s Talk Smart, een steengoed evenement voor de communicatieprofessional. Ze nodigden 3 sprekers uit die elk vanuit hun perspectief advies brachten over het gebruik van de smartphone en de mogelijke applicaties voor het bedrijfsleven.

  • Veel bedrijven hebben een online strategie, maar Thomas Smolders had het over hoe men die online conversation verder kan perfectioneren met tekst, foto’s en video’s.
  • Beelden en infographics zijn aan een enorme opmars bezig. Vicky Bogaert is experte en toonde een aantal kneepjes uit het vak: de smartphone als je beste camera!
  • Zonder apps geen communicatie! Denk maar aan Mailchimp, Feedly enz. Kristof D’hanens & Mathias Algoet van Appstublieft brachten ene overzicht van de nieuwste apps.

letstalk.howest.be

LetsTalkSticky

LetsTalkSticky

LetsTalkSticky

Academiejaar:2016-2017

Als student Communicatiemanagement dagen we je af en toe eens uit om als ambassadeur onze communicatiecampagnes mee te helpen ondersteunen. LetsTalkSticky is daar het leukste voorbeeld van. Elke student krijgt 10 stickers krijgt om op affiches in de publieke ruimte te verspreiden. Op die sticker komt een quote die een dialoog aangaat met wat op de affiche te zien is. Via de hashtag #LetsTalkSticky gaat de campagne viraal op Instagram. In 2016 haalde deze campagne maar liefst 265 likes!

WOW Kortrijk

WOW Kortrijk

WOW Kortrijk

Academiejaar:2016-2017

“There is a whole new generation who’s ready to create a new society. We don’t know whether it will be better, it’s the fact that they are willing to create it. It’s about creating á society.”

WOW staat voor Window On the World. In dit interdisciplinaire project gaat Howest de uitdaging aan met de derdejaarsstudenten uit de opleidingen Communicatiemanagement, Devine, Ergotherapie, Industrieel Product Ontwerpen, Sociaal Werk en Toerisme & Recreatiemanagement.

Gedurende één week bezetten zij de Kortrijkse Budafabriek en Budascoop om samen te werken in opdracht van Straathoekwerk Kortrijk. De wereld is groter dan die van je eigen opleiding. Oogkleppen af is de boodschap!

Elk team gaat op zoek naar een innovatieve en creatieve oplossing voor een mensgerichte probleemstelling met betrekking tot één van deze vijf grote thema’s: energy, equipment, hygiene, sharing en food. Binnen elk thema wordt op het einde van de week een Howest Impact Award uitgereikt voor de meest vindingrijke oplossing.

POP is ART

POP is ART

POP is ART

Academiejaar:2015-2016

In 1956 scoorde Elvis Presley zijn eerste nummer 1 hit, de film ‘Rock Around The Clock’ werd een groot succes en Johnny Cash verkocht 2 miljoen exemplaren van ‘I Walk The Line’. In 1956 creëerde Richard Hamilton het eerste Pop Art kunstwerk dat een iconische status verwierf. Deze kunststroming viel niet toevallig samen met de globalisering van popmuziek en jongerencultuur. Rock (and Roll) werd Pop. En Pop werd Art.

Studio Brussel-presentator Stijn Van de Voorde en grafisch vormgeefster Eva Goethals vertaalden 60 songquotes uit 60 jaar popmuziek in 60 unieke werken. Eentje per jaar.

De tentoonstelling was onder andere te zien in Leuven, Hasselt, Sint-Niklaas, Antwerpen en London. Met de opleiding Communicatiemanagement van Howest, brachten we de tentoonstelling ook naar de Kortrijkse Budafabriek.

Dagelijks ontvangen we 3.000 prikkels. Enkel de sterkste beelden en de krachtigste woorden maken kans om zich in ons brein te nestelen. Dat brengt ons op het speelveld van de communicatieprofessional. Want professioneel communiceren, dat is een verhaal op een doeltreffende en creatieve manier brengen. Problemen analyseren, ons inleven in de doelgroep, strategieën en creatieve oplossingen bedenken, dat is onze kunst.

Bekijk de aftermovie.

 

sociaal werk

Sociaal project in Kortrijk

Sociaal project in Kortrijk

Project van Jan Janssens Academiejaar:2016-2017 Module: sociale module

Contact met het werkveld is zeer belangrijk in de opleiding. In het tweede jaar van de opleiding werk je bijna een volledig academiejaar (in kleine groepen) aan een project op vraag van een praktijkorganisatie.

 

, , , testdocument1.pdf (101.59 KB)
project 1 TRM

Project 1 TRM

Project 1 TRM

Project van naam student Academiejaar:2016-2017 Module: module 1

omschrijving project ! TRM

2017-02-20 hoger onderwijs toegelicht A6.pdf

Project 1 sport en bewegen

project sport en bewegen 1

project sport en bewegen 1

Project van Voornaam Naam Academiejaar:2016-2017 Module: Sportfolio

dit is de omschrijving van het eerste project van sport en bewegen