Bachelor Organisatie en Management

"Jullie stagiaire is een heuse meerwaarde voor ons. Gezien de veelzijdigheid van de opleiding kan ze op verschillende afdelingen worden ingezet. (Laura Vermeulen, Productmanager, Fagron)"

* Voorheen Bachelor Office Management, onder voorbehoud van goedkeuring door de Vlaamse Overheid.

Onze opleiding biedt wat de arbeidsmarkt vraagt!

Office managers zijn zeer gegeerd op de arbeidsmarkt. Het beroep van Office manager is dan ook een knelpuntberoep. Dat betekent dat onze studenten onmiddellijk na hun studie aan de slag kunnen in een job van hun hart en keuze. 

De officemanagers die aan Howest afstuderen, zijn digitaal sterke, flexibele, en toekomstgerichte co-managers die bovendien kunnen communiceren in meerdere talen en sterk zijn in plannen en coördineren. Het zijn leergierige projectmanagers die vlot over de grenzen van de eigen afdeling stappen en bruggen bouwen, zowel in het bedrijfsleven als in de zorgsector.

Je kan kiezen tussen twee afstudeerrichtingen. De naam van de gekozen afstudeerrichting komt effectief op je diploma te staan. 

Twee afstudeerrichtingen

Business & Languages

Wil je iets betekenen in het bedrijfsleven en daarbij al je opties openhouden? Verlang je ernaar om een spilfiguur te worden in een bedrijf, en daar processen te begeleiden met de nieuwste plannings- en communicatietools? Kies dan voor Business & Languages

Als afgestudeerde officemanager in Business & Languages heb je een brede bedrijfskennis en ben je multi-inzetbaar. Je kiest zelf in welk soort bedrijf je aan de slag wil, in welke afdeling en op welk niveau. 

Health Care Management

Hou je van de medische wereld en van communiceren met artsen, specialisten, patiënten en labo’s? Wil je er mee voor zorgen dat alles op wieltjes loopt zonder dat je zelf medische handelingen uitvoert? Kies dan voor Health Care Management

Als afgestudeerde officemanager in Health Care Management kan je onmiddellijk aan de slag in ziekenhuizen, privépraktijken en farmaceutische bedrijven.

Meer weten over de opleiding Organisatie en Management? Contacteer Diane Debruyne

Getuigenissen

"Wij moeten ervoor zorgen als “draaischijf” dat alle puzzelstukjes mooi in elkaar passen. "

Jolien Huyghe

"Wij moeten ervoor zorgen als “draaischijf” dat alle puzzelstukjes mooi in elkaar passen. "

Jolien Huyghe

Organisatie en Management (Office Management)

Functie: medical management assistent
Kernwoorden: aanspreekpunt, brandjes blussen en multitasken.

Wij moeten ervoor zorgen als “draaischijf” dat alle puzzelstukjes mooi in elkaar passen. 

"Een super gevarieerde job tussen de beste koekjes - what’s not to like?!"

Patina De Wilde

"Een super gevarieerde job tussen de beste koekjes - what’s not to like?!"

Patina De Wilde

Organisatie en Management (Office Management)

Mijn taken in 3 punten: plannen, communicatieve partner, administratieve afhandeling. 

Nu aan de slag bij ...

Export logistic planner bij Jules Destrooper

"No one is more cherished in this world than someone who lightens the burden of another."

Kelly Pattist

"No one is more cherished in this world than someone who lightens the burden of another."

Kelly Pattist

Organisatie en Management (Office Management)

  • functietitel: Team Assistant
  • kernwoorden job: duizendpoot, ondersteuning, onthaal
     

"Als Office Manager zoek je naar mogelijkheden en probeer je nieuwe manieren uit. "

Yasmine Pollet

"Als Office Manager zoek je naar mogelijkheden en probeer je nieuwe manieren uit. "

Yasmine Pollet

Organisatie en Management (Office Management)

  • Mijn huidige functietitel is Allround Junior Office Manager.
  • Mijn taken in drie kernwoorden:  veelzijdig, vernieuwend en verrassend.

De foto bij deze getuigenis verduidelijkt waarom deze job een geweldige job is om te doen. Ook al lijkt het in het begin te moeilijk of gewoon onmogelijk. Als Office Manager zoek je naar mogelijkheden en probeer je nieuwe manieren uit. Waardoor je achteraf ziet wat je mogelijk gemaakt hebt.

"Zelfs na mijn stage ben ik nog eens terug gegaan om in te springen. "

Ines Viaene

"Zelfs na mijn stage ben ik nog eens terug gegaan om in te springen. "

Ines Viaene

Organisatie en Management (Office Management)

In de week van 11 tot 15 mei heb ik stage gelopen op de triagepost COVID-19 in Daverlo Assebroek. Normaal gezien zou dan mijn voorziene stage opstarten, maar dit was toen niet mogelijk, gezien de geldende coronamaatregelen. In plaats van thuis te zitten wachten, greep ik deze kans met twee handen.
 
Mijn taken waren patiënten inschrijven, telefoneren en afspraakbeheer. Daarnaast moest ik ook het labo verwittigen dat er stalen waren, de conciërge opbellen om alles te laten kuisen en materiaal (mondmaskers, gel, handschoenen) aanvullen. Zelfs na mijn stage ben ik nog eens terug gegaan om in te springen.  Ik vond het interessant om te zien hoe het werkt. Natuurlijk was er wel altijd het risico op besmetting, maar ik beschermde me goed en had veel voldoening. Kortom, een unieke ervaring.

"Mijn stage was een ongelooflijke leerervaring!"

Marieke Amblard

"Mijn stage was een ongelooflijke leerervaring!"

Marieke Amblard

Organisatie en Management (Office Management)

Ik heb vijf maanden stage gelopen bij het departement Human Resources van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) in Genève. Mijn stage was een ongelooflijke leerervaring. Ik hielp aan de lancering van het nieuwe e-learningplatform, ik was lid van de intern board en hielp ook mee met de organisatie van allerlei uitstappen en events. De culturele diversiteit binnen de werkomgeving was uniek. Omdat mijn collega’s uit alle hoeken van de wereld kwamen, werd het een gewoonte om meer te willen weten over iemand zijn thuisland.

Maar het was niet enkel werken bij WHO, het was ook een sociale ervaring. Met meer dan 200 stagiairs is WHO een van de grotere stagegevers binnen het VN-systeem. Stage lopen bij de Wereldgezondheidsorganisatie was een positieve ervaring en ik zou het aanraden aan iedereen die later wil werken voor een humanitaire organisatie of in de gezondheidszorg.

Infomomenten

Infodag

zaterdag
08/05 10u-16u
Infodag

Infodag

zaterdag
26/06 10u-16u
Infodag

Infodag

zaterdag
28/08 10u-13u
Infodag

Infodag

vrijdag
10/09 17u-20u
Infodag