The Club of The Future
Op het Flanders Technology & Innovation Festival ontvouwde zich een visionaire club- en concertervaring. Dankzij Devine's expertise in generatieve AI video konden we een indrukwekkende, future-forward projection mapping neerzetten.
Landmarck
Het decor? De Landmarck site in Kortrijk, een verlaten industrieterrein, omgetoverd tot de ultieme futuristische clubsetting. Hier brachten topartiesten als Amber Broos, Max Cooper en Goose het podium tot leven.
Wereldspelers bij elkaar
Bij Devine weten we dat een experience al lang begint voor de eerste noot klinkt. Zo bliezen we bezoekers al visueel omver bij hun aankomst met een indrukwekkende vertoning op de voorgevel van de hal. Dit kwam tot stand door het initiatief van Jan Pauly van Hangar K, die de Club of the Future tot leven riep. Hij bracht wereldspeler op projectie-gebied Barco, art-director Ludovic Beun en Devine bij elkaar.
Future-proof technologie
Een gemakkelijke taak is het niet, de visuals van de Club of the Future voor te stellen. Om verder te gaan dan typische clubvisuals, besloten we te werken met generatieve AI. De afgelopen maanden hebben we onze expertise hierin kunnen opbouwen, met een eerste exploratie van projection mapping op de Belforttoren in Kortrijk. Echter, wekelijkse nieuwe innovaties op het gebied van generatieve AI gaven ons de mogelijkheid om nog verder de grenzen op te zoeken.
Technische realisatie
Om dit visuele meesterwerk tot stand te brengen, verdiepten Devine docenten Wouter Verweirder en Frédéric Baert zich in de meest geavanceerde functies van generatieve AI-video en wisten ze dit technologische hoogstandje op een ongekend niveau te realiseren.
Met behulp van ComfyUI en AnimateDiff ontwikkelden ze een workflow waarin animaties zowel de contouren van het gebouw volgden als een vooraf bepaald patroon aanhouden. Na het perfectioneren van deze workflow konden ze samen met de artdirector talloze visuals produceren die daadwerkelijk de 'club van de toekomst' tot leven brachten.
Lees de volledige technische breakdown
De 17 minuten durende reeks van gegenereerde video's wist onmiskenbaar de aandacht te vangen. Vele bezoekers kozen ervoor niet direct naar de ingang te gaan, maar pauzeerden om het visuele spektakel te ervaren. Telefoons werden tevoorschijn gehaald, het teken dat de clubervaring al tot leven kwam nog voordat men de mainstage kon zien.
Geïnteresseerd in het delen van kennis of het aangaan van een samenwerking? Devine blijft aan de voorhoede van AI-innovaties, steeds klaar om de nieuwste ontwikkelingen te verkennen.