Keuzetrajecten

PR & Media influencer

Rasechte netwerkers zijn het, die PR-mensen. Diplomatisch, dat ook. Het goede imago en de reputatie van de organisatie bewaken, daar gaan ze voor. Iedereen die daar op de een of andere manier invloed op kan hebben, krijgt het label ‘stakeholder’.

En het is met die stakeholders dat goede relaties worden onderhouden: huidige klanten, potentiële klanten, drukkingsgroepen, omwonenden, politici, maar ook journalisten, influencers, bloggers en vloggers onder andere.

Ze kunnen de zaken goed verwoorden: voor een publiek, voor de camera of op papier. Sociale en andere online media hebben voor de PR & Media influencer geen enkel geheim.

Studenten PR & Media influencer volgen in het derde jaar het Atelier Community Building en het Atelier Formats. Tijdens hun stage en bachelorproef verdiepen ze zich in de wereld van PR&Media. En dat is uniek!

Event Designer

In een event bureau draait de wereld net ietsje sneller. Een team creatieve dromers geeft zich volledig om voor haar klanten een apart universum te creëren en een moment te laten beleven dat ze nog nooit eerder hebben beleefd.

Chique of fun? Een event manager denkt aan alles en tovert het hele decor om tot een totaalgebeuren. De hostessen, de food & drinks, muziek, acts en locatie … niets wordt aan het toeval overgelaten.

Altijd mee met de nieuwste trends en hypes. Geen galafeest, seminarie, muziek-, theater- of filmfestival, teambuilding of personeelsfeest is ooit hetzelfde. Perfectionisme is meer dan een codewoord, it’s an attitude.

Studenten Event Designer volgen in het derde jaar het Atelier Project Events en het Atelier Campagne. Tijdens hun stage en bachelorproef verdiepen ze zich in de wereld van Events. En dat is uniek!

Creative Business Developer

Nieuwe ideeën en technologieën veranderen de wereld. De bedenkers ervan zijn vaak geniaal, maar wanneer ze met hun nieuwste idee de markt willen betreden, dan loopt het wel eens fout. No more panic! De Creative Business Developer is er om jonge ondernemingen te helpen bij het naar buiten brengen van hun unieke verhaal.

De Creative Business Developer werkt voor gamingbedrijven, app-bouwers, … onder andere. Organisaties dus met een sterke technologische insteek. Hij focust op het uitbouwen van een users community, heeft de unieke gave om de juiste investeerders aan te trekken en het onderhandelingstalent om deze laatsten te overtuigen van een waardevolle investering.

De Creative Business Developer zit op het snijvlak van communicatie, business en nieuwe technologieën en vertaalt innovatieve ver-van-mijn-bed naar begrijpbaar verlangen. Cutting edge? Damn sure!

Studenten Creative Business Developer volgen in het derde jaar het Atelier Community Building en het Atelier Business&Technology. Ook in hun stage en bachelorproef verdiepen ze zich in de wereld van Creative Business Development. En dat is uniek!

Content Creator

Verhalen brengen die aan de ribben blijven kleven: alleen een rasechte storyteller kan dat. De content is het vertrekpunt. Met audio, video, fotografie en graphics brengt de content creator de communicatiestrategie tot leven en laat zien wat voor en achter de schermen bij je favoriete merken gebeurt.

Elke dag checkt hij de nieuwste trends op vlak van apps en experimenteert met nieuwe mediatools. In de grote wereld van het world wide web vindt hij de weg naar het juiste publiek en zorgt met zijn content voor die magical perfect match tussen merk en doelgroep.

Studenten Content Creator volgen in het derde jaar het Atelier Formats en het Atelier Campagne. Tijdens hun stage en bachelorproef verdiepen ze zich in de wereld van Content Creation. En dat is uniek!

Digital Marketing & Sales Manager

No sales? No business! Digital Marketing &Sales Managers zijn specialisten in (potentiële) klanten overtuigen van hun producten; zowel online als face-to-face.

‘Yes I Can’ dat zeggen ze elke ochtend in de spiegel, daarna sluiten ze deals af. Digital Marketing&Sales Managers zijn de commerciële zielen van elke organisatie. Klanten tot een aankoop laten overgaan vergt een systematische aanpak.

De Marketing &Sales Managers gebruiken CRM-systemen en volgen persoonlijk op of laten Automation het werk doen volgens een door hen vernuft en uitgekiend plan. Workflows, real-time marketing, multi-channel marketing, lead nurturing … ze goochelen het weliswaar bijeen.

Studenten Digital Marketing & Sales Manager volgen in het derde jaar het Atelier Campagne en het Atelier Business & Technology. Tijdens hun stage en bachelorproef verdiepen ze zich in de wereld van Digital Marketing & Sales. En dat is uniek!

Track C (verkort traject)

Bachelordiploma op zak, maar op zoek naar een extra troef om je profiel te boosten? Je hunkert naar een creatief perspectief op het bedrijfsleven?

Track C, het verkort traject van de opleiding communicatiemanagement, biedt je de kans om je in 1 jaar tot communicatiespecialist te ontpoppen.

Take me to Track C!

Opleiding / Dienst