Track M (Verkort traject)

Track M (Verkort traject)
"Track M is een verkort traject binnen de afstudeerrichting Marketing van de bacheloropleiding Bedrijfsmanagement."

1 jarige bachelor in Bedrijfsmanagement Marketing

Je hebt al een bachelordiploma op zak, maar je bent op zoek naar een extra troef om je profiel te boosten? Je wil alles te weten komen over de job als digital marketeer of salesmanager in een bedrijf?

Track M biedt je de kans om je in 1 jaar tot digital marketing- of salesspecialist te ontpoppen. Afhankelijk van je voorkeur kan je kiezen uit 2 specialisaties. Wil je ze combineren dan kan dit zeker ook!

  • Ben je een geboren verkoper, dan ga je beslist voor de specialisatie Marketing & Sales 
  • Digitale enthousiastelingen kunnen bij ons kiezen voor Digitale marketing 

Track M stoomt je klaar voor een waaier aan marketingfuncties zoals digital marketeer, social media manager, search expert, accountmanager, projectmanager, sales manager, business developer, consultant,… of vormt de ideale basis om jouw eigen onderneming op te starten.

Voor wie?

Je hebt minstens een bachelordiploma Bedrijfsmanagement (niet marketing), Communicatiemanagement, Handelswetenschappen en Bedrijfskunde, Human Resources Management, Journalistiek, Toerisme en Recreatiemanagement, Eventmanagement, Office Management, Hotelmanagement of een master Handelsingenieur (marketing). Andere diploma’s op aanvraag.

Onze troeven?

  • Volwaardig bachelordiploma in 1 jaar tijd. 
  • Praktijkgericht: met stages en concrete bedrijfsprojecten start je je eerste job met een stevige brok werkervaring!
  • De digitale transformatie zorgt ervoor dat bedrijven zowel sales als digitale experten hard nodig hebben.

Programma

Jaarhelft 1 (33 SP) JaarhelfT 2 (27 SP)

Financiële gezondheid van een organisatie (6 SP)
Een inleiding tot de financiële opvolging en beheer van een onderneming.

Juridisch kader van een organisatie (3 SP)
Inzicht in het bedrijfsspecifieke juridische kader en basisbegrippen van burgerlijk, economisch en staatsrecht.

ICT Fundamentals (3 SP)
Leren hoe je calculaties & analyses kan maken met gebruik van ICT-tools

Keuze afhankelijk van de vooropleiding:

  • Start-up Fundamentals (3 SP)
    Een business idee van a tot z uitwerken a.d.h.v. een business model met oog op break-even
  • ICT Advanced (3 SP)
    Grafische skills (photoshop & Indesign)

Marketing Advanced (3 SP)

Marketing Fundamentals (3 SP)

Market Research Fundamentals (3 SP)
Market Research Advanced (3 SP)

Marketing Expert (3 SP)

Keuze specialisatie: DIGITAL MARKETING of SALES

  • Sales Fundamentals (6 SP)
  • Digital Marketing Fundamentals (6 SP)

Keuze specialisatie: DIGITAL MARKETING of SALES

  • Sales Expert (6 SP)
  • Digital Marketing Expert (6 SP)

Keuze specialisatie: DIGITAL MARKETING of SALES

  • Sales Advanced (6 SP)
  • Digital Marketing Advanced (6 SP)
  30 dagen stage (9 SP)

Algemene marketingmodules uitgelegd

  • Marketing
    Inleiding tot het marketingproces om een doelgerichte strategie op te stellen en te vertalen naar klantgerichte acties.
     
  • Marketingcommunicatie
    Wat is een communicatieplan, hoe doe je aan merkenbeleid en hoe steekt de communicatiemix ineen? Leer goede content maken, verspreiden en opvolgen door de impact te meten.

Specialisatietrajecten uitgelegd

  • Sales
    Als sales ben je het gezicht van je bedrijf. Leer klanten zoeken, benaderen en onderhouden. Volg verkoopresultaten op, leer omgaan met moeilijke situaties en gebruik aangepaste salestools in verschillende situaties.
     
  • Digitale Marketing
    Krijg strategisch doorzicht en zet de juiste tools in om de hoogste en beste return te halen uit je eigen acties en platformen. Stop niet bij een leuke site of mooie beelden, maar ga voor strategische marketing die perfect meetbaar is en die echte impact heeft.

Aan het woord

Julie Reynaert, Marketeer bij Vanden Broele Group

"Na het behalen van mijn bachelordiploma Communicatiemanagement, kreeg ik de marketingmicrobe goed te pakken. Ik startte mijn zoektocht naar een vervolgopleiding om mijn kennis en skills aan te scherpen en kwam zo bij track M terecht. Een verkort traject met een ideale balans tussen theorie en praktijk? Say no more! Als inspirerende stage koos ik voor digitale en strategische marketing bij Vanden Broele in Brugge. En een leuk weetje? Ik ben er sindsdien niet meer weg te slaan en werk er ondertussen als marketeer in een gedreven team!

Kan jij, net als ik, maar niet genoeg krijgen van alles wat met marketing te maken heeft? Kies dan voor track M en boost je cv met een extra bachelordiploma in één jaar tijd."